Wp Header Logo 2962.png

شفقنا- عضو شورای شهر تهران با ارائه توضیحاتی درباره برج های فاقد مالکیت که در صحن شورا مطرح شده بود، گفت: ذکری به شهرداری داده شده است تا اولا درباره بدهی‌های خود توضیح دهد و مشخص کند که این بدهی‌ها بابت چه موضوعی ایجاد شده است و در چه دوره مدیریت شهری است و چه اقداماتی برای تسویه آن صورت گرفته است. از ابتدای این دوره تاکنون شهرداری ارقام کلی را مطرح کرده است و به صورت ریز و تفصیلی تاکنون در صحن شورا مطرح نشده است و قرار شده است تا معاون شهردار در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.

«ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه برخی از برج‌ها در تهران فاقد سند مالکیت است، گفت: رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران در صحن شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد برخی از برج‌ها در تهران فاقد سند مالکیت است، به احتمال قوی این برج ها، ساختمان‌هایی هستند که سابقه طولانی دارند. چرا که در سال‌های اخیر شرط اول برای صدور پروانه ساختمان ارائه سند مالکیت است و این امکان وجود ندارد که ملکی فاقد سند مالکیت باشد امام پروانه ساخت کسب کند.

وی ادامه داد: ما احتمال می‌دهیم املاکی که از سوی آقای خندانی در صحن شورا اعلام شد املاک قدیمی باشند که در سال‌های دور در تهران ساخته شده است و در آن زمان سند مالکیت برای ساخت شاید الزامی نبوده است و یا اگر هم بوده در آن زمان تخلف شده است و الان دیگر امکان برخورد با آن وجود ندارد. اینکه چه تعداد از این ساختمان‌ها وجود دارد و در کدام مناطق است باید از سوی کانون سردفتران و دفتریاران در اختیار شهرداری تهران قرار داده شود تا بتواند از آن استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تذکری به شهرداری داده شده است تا اولا درباره بدهی‌های خود توضیح دهد و مشخص کند که این بدهی‌ها بابت چه موضوعی ایجاد شده است و در چه دوره مدیریت شهری است و چه اقداماتی برای تسویه آن صورت گرفته است. از ابتدای این دوره تاکنون شهرداری ارقام کلی را مطرح کرده است و به صورت ریز و تفصیلی تاکنون در صحن شورا مطرح نشده است و قرار شده است تا معاون شهردار در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.

امانی همچنین درباره تذکرش درخصوص قطع درختان در دانشگاه تهران در صحن شورای شهر تهران گفت: ما به صورت مستند فیلمی را از درون دانشگاه منتشر کردیم که درختان قطع شده است من در این باره تذکر داده‌ام و از شهرداری درخواست کردیم تا این موضوع را پیگیری کند و منتظر پاسخ شهرداری تهران هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه می‌تواند از خود دفاع کند اما در فیلم هم مشخص بود که ساختمان‌سازی صورت گرفته است. برابر قانون جابجایی درخت باید با مجوز شهرداری و کمیسیون ماده ۷ باشد.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com