Wp Header Logo 3060.png

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید نیازمند زیرساخت‌های مهمی از جمله انرژی است که امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های لازم در کوتاهترین زمان ممکن این چالش را مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا وسیما؛ سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نوزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از دغدغه‌های مطرح شده از سوی تولیدکنندگان همچون بحث تعرفه‌ها و مسائل صنعت و معدن از سوی وزارت صمت با همفکری خود صنعتگران قابل حل است و آنها را برطرف می‌کنیم. 

 

 

وی ادامه داد: رفع چالش‌های بین بخشی ورود وزارتخانه‌های دیگر را می‌طلبد که این موارد نیز به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در وزارت صمت برنامه ریزی شده است و با همفکری صنعتگران درصدد رفع این مسائل هستیم. 

 

وزیر صمت در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص برنامه وزارت صمت برای حمایت از تولید داخل با توجه به اتمام قانون ممنوعیت واردات کالای مشابه گفت: بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، در مواردی که ارز یارانه‌ای نمی‌دهیم و ارز عادی می‌گیرند کنترل ما فقط بر زنجیره نظارت است و ممنوعیت واردات نخواهیم داشت. 

 

 

وی در خصوص ساماندهی بازار خودرو پس از تامین ارز وارداتی از بانک مرکزی گفت: در حال برنامه ریزی و انجام مذاکراتی با خودروسازان در جهت افزایش تولید هستیم ضمن اینکه برای افزایش تولید بایستی ارز مورد نیاز خودروسازان را پرداخت کنیم همچنین با تقویت زیرساخت‌های لازم مانع قطع برق کارخانه در حین تولید شویم از طرفی با واردت انجام شده امیدواریم آرامش به این بازار بازگردد.

 

 

 آمادگی بخش خصوصی برای کمک به وزارت صمت در تدوین راهبرد صنعتی

 

محمود نجفی‌عرب رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما در خصوص برنامه بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف وزارت صمت گفت: اتاق برای کمک به وزارت صمت در جهت تولید اسناد سیاستی در حوزه صنعت، معدن و تجارت با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور آمادگی کامل دارد. 

 

 

وی از برنامه ریزی اتاق برای مشارکت در کارگروه‌های تخصصی وزارت صمت در جهت تولید این سند‌های راهبردی و به منظور حل معضلات و مشکلات حوزه فضای کسب و کار به خصوص بخش صنعت و تجارت خبر داد.

 

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com