Wp Header Logo 3064.png

شفقنا- وزارت دفاع روسیه از کشته و زخمی شدن نزدیک به 17 هزار نیروی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ دو کشور در هفته اخیر خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه عصر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت دفاع این کشور در گزارش هفتگی خود از حمله نظامی به خاک اوکراین تحت عنوان «عملیات نظامی ویژه»، تاکید کرد که در بازه زمانی 14 تا 20 سپتامبر جاری (24 تا 30 شهریور 1403)، در مجموع نزدیک به 16 هزار و 810 نیروی ارتش این کشور جنگ زده در محورهای مختلف نبرد کشته یا زخمی شدند در حالی که 53 نیروی دیگر نیز خود را تسلیم کردند.

این وزارتخانه در گزارش خود در این باره آورده که نیروهای روسیه در مدت مذکور 27 حمله شدید را به وسیله تسلیحات با دقت بالا و هواپیماهای بدون سرنشین انجام دادند و در جریان آن نیز، تأسیسات انرژی پشتیبان فعالیت مؤسسات مجتمع صنعتی نظامی در اوکراین و زیرساخت های فرودگاه های نظامی به همراه سایت های نگهداری هواپیماهای بدون سرنشین و آماده سازی آنها پیش از پرواز، هدف قرار گرفتند.

در ادامه گزارش هفتگی وزارت دفاع روسیه همچنین آمده که نیروهای این کشور در هفته اخیر انبارهای مهمات و تجهیزات، پایگاه های تعمیر تسلیحات و تجهیزات نظامی، یک قطار نظامی حامل سلاح های خارجی و اماکن استقرار موقت یگان های مختلف نیروهای اوکراینی، گروه های ملی گرا و مزدوران خارجی را نیز هدف قرار دادند.

این وزارتخانه ضمن اعلام این که نیروی هوایی ارتش روسیه در نبردهای هوایی یک هفته اخیر سه جنگنده اوکراینی شامل یک فروند «میگ-29» و دو فروند «سوخو-27» را منهدم ساخته، تاکید کرد که سامانه های پدافند هوایی ارتش نیز در مدت مذکور یک فروند «میگ-29»، هفت موشک تاکتیکی عملیاتی «اتکمز» ساخت آمریکا، 42 موشک «هیمارس» ساخت این کشور، 12 بمب هدایت شونده «همر» ساخت فرانسه و 305 هواپیمای بدون سرنشین از جمله 153 هواپیما در خارج از منطقه عملیات نظامی ویژه را سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه در پایان گزارش خود نیز اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ویژه این کشور تاکنون، در مجموع 646 هواپیما، 283 بالگرد، 31 هزار و 806 هواپیمای بدون سرنشین، 579 سامانه موشکی ضد هوایی، 18 هزار و 303 تانک و سایر خودروهای زرهی، هزار و 457 موشک انداز، 14 هزار و 903 قطعه توپخانه و خمپاره انداز و 26 هزار و 289 خودروی نظامی ویژه اوکراین منهدم شده است.

یادآور می شود که روسیه در اواخر ماه فوریه سال 2022 میلادی دست به یک حمله نظامی به خاک اوکراین زده و برای پایان آن نیز شرط گذاشته که این کشور از پیوستن به سازمان های نظامی جهان غرب دست بکشد در حالی که در سوی مقابل نیز، کی‌یف این کار را دخالت مسکو در امور داخلی خود برشمرده است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com