Wp Header Logo 3992.png

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی از ظرفیت دو میلیون تنی تولید سازه‌های فولادی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای احمد کرمی راد افزود: در زنجیره تولید سازه‌های فولادی آخرین حلقه قبل از مردم هستیم. یعنی از سنگ آهن که تولید فولاد شروع می‌شود و تبدیل به گندله و شمش می‌شود و شکل می‌گیرد، سازه‌های فلزی آخرین حلقه است.

 

وی می‌گوید: ما تا دهه ۷۰ وارد کننده سازه‌های فلزی بودیم حتی در انتهای دهه ۷۰ که فاز‌های عسلویه ساخته می‌شد، سازه‌های فولادی بخش پارس جنوبی را خارجی‌ها می‌ساختند و به ما می‌فروختند. اکنون بیش از ۳۰ سال است که از بومی سازی این صنعت می‌گذرد و طی این سالها، سازه‌های عظیمی به دست متخصصان ایرانی به سرانجام رسیده است. 

به گفته نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی، امروز ما هیچ گونه واردات سازه‌های فولادی نداریم و تمام خطوط انتقال نفت و گاز، نیروگاه‌ها و پست‌های برق، صد در صد از سازه‌های فولادی تولید داخلی استفاده می‌شود. اکنون بیش از ۳۰ سال است که تمام سازه‌های فولادی را به نوعی بومی سازی کردیم و سازه‌های فلزی مورد نیاز تمام صنایع خودرویی، کارخانجات موادغذایی، توسعه کارخانه‌های سیمانی و کارخانجات صنعتی کشور در داخل ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

به گفته آقای کرمی راد؛ امروز بیش از ۵۰۰ کارخانه تولید سازه‌های فلزی در کشور داریم که دو میلیون تن ظرفیت تولید دارند. اما به دلیل ناترازی در عرضه فولاد به صنایع پایین دستی، کارخانه‌های تولید سازه‌های فلزی با حداقل ظرفیت کار می‌کنند، در صورتی که تولیدکنندگان علاوه بر تامین نیاز داخل، مزیت صادرات ۵ میلیارد دلاری را در این صنعت دارند که در صورت حمایت این میزان صادرات به راحتی می‌تواند چند برابر شود و بستر‌ها هم برای افزایش صادرات در انتهای زنجیره فولاد آماده است.

گزارش از فرج‌الله محمدپور خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com