Wp Header Logo 4158.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: در حالی قرار بود آورده متقاصیان نهضت ملی مسکن هر ۳ تا ۴ ماه یکبار واریز شود که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک، واریز آورده را به ماهانه تغییر داده است.

 

حدود 3 سال از آغاز اجرا طرح نهضت ملی مسکن می‌گذرد. طرحی که در ابتدا قرار بود با 150 میلیون تومان تهرانی‌ها را صاحبخانه کند.

 

وزیر اسبق راه و شهرسازی دیماه سال 1400 در این‌باره گفته بود: سود تسهیلات نهضت ملی مسکن 18 درصد و اقساط این تسهیلات 20ساله است. اقساط این وام پلکانی خواهد بود، فردی که امروز 450 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند طی 20 سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کند که پرداخت آن به‌صورت پلکانی خواهد بود. افرادی که امروز ثبت‌نام می‌کنند 2 سال بعد از تحویل مسکن پرداخت اقساط آن‌ها شروع می‌شود.

 

قاسمی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم فردی که در تهران زندگی می‌کند اگر 150 میلیون تومان آورده خودش باشد حتماً صاحب خانه خواهد شد، چون زمین رایگان است، تمهیدات خوبی با وزارت صمت داشتیم که مصالح به‌گونه‌ای خریداری شود که تورم کمتر در آن تأثیر داشته باشد، پروانه کار با قیمت ارزان در اختیار قرار می‌گیرد، سهم هزینه نظام مهندسی کمتر است و همچنین مالیات بسیار کمتری پرداخت می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، حدود 31 ماه از این اظهارنظر می‌گذرد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران تا امروز خیلی بیشتر از رقم اعلام شده بالا، آورده این طرح را واریز کرده‌اند. فارغ از این ماجرا، قرار بود متقاضیان نهضت ملی مسکن هر 4 ماه یکبار اقدام به واریز آورده کنند.

 

این در حالی که در یک نمونه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تغییر رویکرد اقدام به ارسال پیامک‌های هشدار به متقاضیان کرده است. در جدیدترین نمونه این اداره کل با ارسال پیامکی به متقاضیان تا 20 مهرماه برای پرداخت50 میلیون تومان فرصت داده است.

 

پیامک به شرح زیر است؛

 

« با توجه به شروع عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، نسبت به تکمیل آورده تا سقف 280 میلیون تومان تا تاریخ 20/07/1403 اقدام نمایید (مبلغ این قسط 50 میلیون تومان). عدم واریز وجه در موعد مقرر موجب توقف پروژه، افزایش قیمت تمام شده و متضرر شدن متقاضیان خواهد شد.با توجه به امتیاز بندی بر مبنای هر یک میلیون تومان در هر روز یک امتیاز ، در صورت تاخیر در پرداخت، موارد در امتیازبندی و رتبه متقاضی لحاظ می گردد. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران.»

 

این هشدار پیامکی درحالی به متقاضیان ارسال شده که اوایل شهریور ماه امسال اداره کل راه و شهرسازی استان با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن به آنها هشدار داد نسبت به تکمیل آورده تا سقف 230 میلیون تومان اقدام کنند؛

 

«با توجه به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، در صورتی‌که نسبت به تکمیل آورده خویش تا سقف 230 میلیون تومان اقدام نکرده‌اید، مقتضی است نسبت به تکمیل آورده تا سقف اعلامی تا تاریخ 15شهریور 1403 اقدام کنید.

 

عدم واریز وجه در موعد مقرر موجب توقف پروژه، افزایش قیمت تمام شده  و متضرر شدن متقاضیان خواهد شد. بدیهی است با توجه به امتیازبندی بر مبنای هر یک میلیون تومان در هر روز یک امتیاز در صورت تاخیر در پرداخت موارد در امتیازبندی و رتبه متقاضی لحاظ می‌شود.»

 

قرار بود متقاضیان تهرانی نهضت ملی مسکن با آورده 150 میلیون تومانی و تسهیلات 550 میلیون تومانی صاحبخانه شدند. امروز اما همان متقاضیان با گرفتاری پرداخت ماهانه آورده و البته وام 800 میلیون تومانی مواجه هستند، وامی که البته هنوز ابلاغ نشده است. با این تفاسیر شایسته است وزیر راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کند تا از پیامدها و تبعات منفی برای متقاضیان که احتمالا یکی از آنها “انصرف از طرح است” جلوگیری به‌عمل آید.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com