Wp Header Logo 4153.png

ایسنا/خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از راه‌اندازی آزمایشی گلخانه‌های تابع اقلیم در خوزستان خبر داد.

عبدالرضا سیداحمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی گلخانه‌های ارزان قیمت در استان اظهار کرد: گلخانه‌های تابع اقلیم، گلخانه‌های ارزان قیمت هستند که به صورت سایه‌بان احداث می‌شوند و هزینه تولید آن‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه راه‌اندازی گلخانه‌های استاندارد است.

وی ادامه داد: از مزایای این نوع گلخانه‌ها می‌توان به احداث سریع اشاره کرد. امسال به عنوان نمونه، ۲۵ هکتار گلخانه تابع اقلیم در شوشتر راه‌اندازی و محصول گوجه فرنگی در آن کشت شد که در آبان و آذرماه به بازار عرضه خواهد شد. برای راه‌اندازی این گلخانه‌ها در شهرستان‌های ماهشهر و حمیدیه نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید این نوع گلخانه‌ها بیشتر است و در هزینه احداث نیز صرفه‌جویی می‌شود. این نوع گلخانه‌ها در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اجرا شده است.

سیداحمدی عنوان کرد: علاوه بر محصولات زراعی، محصولات گلخانه‌ای مانند پاپایا نیز در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در این نوع گلخانه‌ها دستورالعمل‌های فنی کشت رعایت می‌شود و آلودگی ایجاد نخواهند کرد.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات بانکی برای متقاضیان یادآور شد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است، اما با توجه به ناترازی موجود در سیستم بانکی، در ارائه وام کمی کند عمل می‌شود.

انتهای پیام

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com