Wp Header Logo 4465.png

شفقنا- العهد از تداوم واکنش‌های گسترده در تونس در  محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله خبر داده است.

از زمان اعلام خبر ترور شهید سیدحسن نصرالله، مردم تونس تظاهراتی در محکومیت این اقدام برگزار کردند و در این اعتراض تأکید کردند با وجود تمام سختی‌ها و چالش‌ها در کنار مقاومت ایستاده‌اند.

سازمان شبکه تونس برای مقابله با نظام عادی‌سازی، تظاهراتی را در مقابل مقر سفارت آمریکا در پایتخت تونس ترتیب داد که طی آن شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان را محکوم کردند و خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در این کشور شدند.

غسان بن خلیفه، یکی از اعضای هماهنگی اقدام مشترک برای فلسطین، در نشستی خطاب به شهید سید حسن نصرالله گفت: ما به شما قول می‌دهیم که با تمام قوا، به راه تو، راه عزت و آزادی و شهادت ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور تونس نیز پس از وقوع این جنایت بر همبستگی کامل این کشور با جمهوری لبنان و ایستادگی و حمایت آن در مقابل تمامی تهدیداتی که امنیت و ثبات آن را تضعیف می کند، تأکید کرد. سعید از مقامات ذیربط تونس خواست تا سریعا با همتایان لبنانی خود برای تعیین نیازهای پزشکی و بشردوستانه خود برای ارائه کمک‌های لازم به مردم لبنان هماهنگ شوند.

مرکز صلح و همبستگی شهید محمد براهمی در بیانیه‌ای با تایید شریک بودن آمریکا در جنایت ترور، گفت: به همان اندازه که برای این مصیبت بزرگ غم‌انگیز و تأثر‌برانگیز است، این مرکز بر اعتماد کامل خود به توانایی، شایستگی، وحدت و وفاداری مقاومت لبنان به راه و شیوه رهبر شهید خود تأکید می‌کند.

اتحادیه عمومی کارگری تونس نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهید سید حسن نصرالله، اعلام کرد: این جنایت شنیع به رهبری دشمن صهیونیستی نشان‌دهنده سردرگمی و شکست اشغالگران در مقابل ایستادگی مقاومت است. این جنایت بر قدرت، ایستادگی و غیرت مجاهدان، آزادگان و مقاومت برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی خواهد افزود و عزم آنها را برای مقابله با طرح این رژیم در راستای نابودی مردم فلسطین افزایش خواهد داد.

متن این خبر در العهد

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com