Wp Header Logo 134.png
تاکید بر توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین ایران و ارمنستان

وزرای صمت ایران و زیرساخت ارمنستان در نشستی مشترک، بر توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی میان دو کشور و اهمیت رفع موانع لجستیکی تاکید کردند.

خبرگزاری میزان – به گزارش وزارت صمت، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان سفر به شهر ایروانِ ارمنستان جهت شرکت در اجلاس اقتصادی اوراسیا، ملاقات‌های متعددی با مقامات تجاری کشور ارمنستان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار کرد.

برپایه این گزارش، وزیر صمت ایران در یکی از این دیدارها، با وزیر زیرساخت ارمنستان دیدار کرد که در این نشست، طرفین بر توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین دو کشور تاکید کردند.

وزیر صمت ایران با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر تولیدی و صنعتی ایران در حوزه‌های مختلف، بر اراده ایران به حضور و مشارکت فعال در پروژه‌های زیرساختی کشور ارمنستان و همچنین انتقال دانش و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی به این کشور اشاره کرد.

اتابک، با دعوت از وزیر زیرساخت ارمنستان جهت حضور در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران در آذرماه، بر آمادگی بخش‌های خصوصی و دولتی ایران برای مشارکت در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی ارمنستان تأکید کرد.

در ادامه این نشست، وزیر زیرساخت ارمنستان با تاکید بر اهمیت رفع موانع لجستیکی خصوصاً موضوع عوارض جاده‌ای کامیون‌های ترانزیتی دو کشور، بر اهتمام ویژه دولت ارمنستان جهت توسعه همه جانبه روابط با کشور ایران تاکید کرد.

وی ضمن پذیرش دعوت رسمی وزیر صمت ایران، از سفر قریب‌الوقوع خود به کشورمان در صدر یک هیئت تخصصی خبر داد.

انتهای پیام/

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com