Wp Header Logo 113.png

شفقنا- جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار آتش بس فوری در جنوب لبنان شد.

بورل این اظهارات را روز دوشنبه در جمع خبرنگاران پس از یک نشست ویدئویی اضطراری با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد که با توجه به تحولات اخیر در لبنان وزرای خارجه اروپا را به این نشست فراخوانده است.

بورل در مورد احتمال تهاجم زمینی «اسرائیل» به لبنان هشدار داد که «مداخله نظامی (زمینی) اوضاع را به شدت تشدید خواهد کرد» و بر لزوم اجتناب از آن تاکید کرد.

بورل با اشاره به آوارگی میلیون‌ها لبنانی به دلیل بمباران« اسرائیل» گفت: اکنون باید صدای سلاح‌ها  ساکت شوند و صدای دیپلماسی بلندتر باشد و همه به آن گوش دهند.

به گفته بورل، کشورهای اتحادیه اروپا خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت شدند و این مقام اروپایی تاکید کرد که تمام تلاش های دیپلماتیک را انجام خواهند داد.

این نشست مصادف  با هشدار حمله زمینی قریب الوقوع ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان است. شاهدان عینی از گلوله باران منطقه الوزانی و الخیام خبر داده‌اند.

با این حال برخی از منابع غربی از رایزنی گسترده برای توقف عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داده‌اند. حزب الله لبنان پیش‌تر هشدار داده بود با هرگونه عملیات زمینی به شدت مقابله خواهد کرد و جنوب لبنان را به گورستانی برای تانک‌ها و ادوات زرهی رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد کرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com