Wp Header Logo 7.png

پتروشیمی آبادان در سال جهش تولید، روزانه ۳ میلیارد تومان زیان تولید کرد!

به گزارش خبرنگار تابناک، نگاهی به صورت‌های مالی منتشر شده پتروشیمی آبادان، نشان می‌دهد این شرکت تا پایان خردادماه امسال، ۲ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان زیان انباشته به ثبت رسانده است. زیانی که ۲۸۶ میلیارد تومان آن در سه ماهه نخست سال جاری رقم خورده است.

بدهی ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومانی

این در حالی است که در کنار زیان انباشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شپترو، این شرکت مجموعا بیش از ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بدهی تا پایان خردادماه دارد که نسبت به قبل، افزایش داشته است.

از سوی دیگر با توجه به ماده ۱۴۱ قانون تجارت (اگر بر اثر زیان‌های وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت از بین بروند، هیئت‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده برای انحلال یا بقا شرکت برگزار کند) و سرمایه ثبتی این شرکت به میزان یک هزار میلیارد تومان، وضعیت شرکت پتروشیمی آبادان بحرانی است، چراکه زیان انباشته این شرکت بیش از دو برابر سرمایه ثبت شده است.

کاهش تولید و فروش در پتروشیمی آبادان

پتروشیمی آبادان در شرایطی از ابتدای امسال تا پایان بهار، روزانه بیش از ۳ میلیارد تومان زیان خالص خلق کرده است که آمار تولید در این شرکت نیز چنگی به دل نمی‌زند. به گونه‌ای که در نخستین فصل سال، تولید PVC نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد کمتر بوده و تولید DDB نیز در این مدت با افت ۵۵ درصدی نسبت به بهار ۱۴۰۲ مواجه شده است.

در مجموع تولیدات پتروشیمی آبادان در سه‌ماهه نخست سالِ جهش تولید با مشارکت مردم، ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته است. این در حالی است که مجموع مبلغ فروش این شرکت نیز در این مدت با افت ۲۹ درصدی، تقریبا معادل ۸۵ میلیارد تومان روبرو بوده است.

روندی که در نهایت منجر به خلق ضرر و زیان برای یکی از زیرمجموعه‌های تاپیکو شده است. هرچند در مجمع اخیر سهام‌داران نماد شپترو برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، پاداشی برای هیئت‌مدیره در نظر گرفته نشد و از مبلغ حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره پتروشیمی آبادان نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاسته شد تا این افراد برای حداکثر دو جلسه در ماه، مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

 
 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com