Wp Header Logo 362.png

شفقنا- باتون روژ، لا. (AP) – روز سه شنبه، لوئیزیانا اولین ایالت در ایالات متحده خواهد شد که دو قرص سقط جنین پرمصرف را به عنوان “مواد خطرناک کنترل شده” طبقه بندی می کند.

به گزارش شفقنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مخالفان استدلال می کنند که این طبقه بندی می تواند تأثیرات فاجعه باری در ایالتی داشته باشد که در حال حاضر تقریباً ممنوعیت سقط جنین و یکی از بالاترین نرخ های مرگ و میر مادران در کشور دارد. پزشکان می ترسند که طبقه بندی مجدد باعث تاخیر در دسترسی به داروها – میفپریستون و میزوپروستول – شود که با هم می توانند برای مدیریت سقط جنین مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که میزوپروستول باعث زایمان و درمان خونریزی شدید پس از زایمان می شود. آنها همچنین نگران هستند که شیوه طبقه بندی مجدد داروها فراتر از لوئیزیانا گسترش یابد.

طرفداران می گویند که قانون جدید باید به جلوگیری از سقط جنین اجباری کمک کند و به یک مورد در تگزاس اشاره کردند که در آن به یک زن باردار بدون اطلاع همسرش هفت قرص میزوپروستول داده شد. نوزاد زنده ماند طی 15 سال گذشته، خبرگزاری ها موارد مشابهی را گزارش کرده اند – هیچ کدام در لوئیزیانا – اما به نظر نمی رسد این موضوع گسترده باشد.

منبع: آسوشیتدپرس

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com