Wp Header Logo 523.png


به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در نخستین روز هفته با کاهش هزار و ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه فعالیت بازارها این کاهش قیمت نسبت به آخرین قیمت دلار در روز پنجشنبه ۱۲ مهر به حدود هزار تومان رسید. اسکناس دلار در آخرین معامله نقدی روز شنبه در نیمه ابتدایی کانال دوم از کریدور ششم به کار خود پایان داد.

بررسی میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار ارز حکایت از تعادل نسبی در عرضه و تقاضا داشت. هرچند در بازار ارز روز شنبه تقاضا بالا بود، اما بازارساز با ارزپاشی مانع جلو افتادن تقاضا از عرضه شد و روند متعادلی در بازار ارز برقرار کرد. با وجود این، معامله‌گران به اخبار سیاسی توجه ویژه‌ای داشتند و احتمال شدت تنش را با تکیه بر رویدادها و اظهارنظرهای روزهای اخیر رصد می‌کردند.

پیش بینی قیمت دلار

گفتنی است در اخبار مربوط به سفر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری به قطر طی هفته گذشته به آزادسازی منابع ارزی ایران در بانک مرکزی قطر اشاره شد. در همین راستا پزشکیان به برگزاری جلسه میان روسای بانک مرکزی دو کشور برای آزاد کردن این منابع و نیز طرح این موضوع در دیدارهای خود اشاره کرد و گفت به تفاهمات خوبی در این زمینه رسیدیم.

برخی از معامله‌گران معتقدند این خبر کوتاه سیگنالی است که در روزهای آینده سیاست‌گذار با تکیه بر آن قصد دارد همچون سال گذشته برای برگشت قیمت دلار به کریدور پنجم از آن بهره‌مند شود.

درهم کانال ۱۷ هزار تومانی را پس گرفت

قیمت درهم روز شنبه با کاهش ۲۰۰ تومانی کانال ۱۷ هزار تومانی را از دست داد و با رقم ۱۶ هزار و ۹۸۰ تومانی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات افزایش محدودی پیدا کرد و به کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت. در آخرین معامله روز شنبه درهم با رقم ۱۷ هزار و ۱۶۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت تتر با افت ۸۰۰ تومانی مشابه دلار در سطح ۶۲ هزار و ۹۰۰  تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۱ هزار و ۶۲۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی پیدا کرد. قیمت یورو روی رقم ۶۷ هزار و ۳۱۰ تومانی ایستاد و افت ۴۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۸۲۳ تومانی عرضه شد و رشد ۱۰ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۴۳ تومانی پیدا کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.









source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com