Wp Header Logo 687.png

شفقنا- سفارت روسیه در آمریکا از پایان ماموریت سفیر کنونی خبر داده و تاکید کرد که وی تا چند ساعت آینده به پایتخت کشورش باز خواهد گشت.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام هیئت دیپلماتیک این کشور در واشنگتن، «آناتولی آنتونوف» کار خود به عنوان سفیر روسیه در آمریکا را پس از هفت سال به پایان رسانده و اکنون در راه بازگشت به شهر مسکو، پایتخت کشورش است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، سفارت این کشور در آمریکا در این باره همچنین توضیح داد که در ساعت 15 عصر امروز به وقت واشنگتن (22:30 به وقت تهران) هواپیمای حامل آنتونوف که در 31 آگوست سال 2017 میلادی به عنوان سفیر آغاز به کار کرده بود، به مقصد مسکو به پرواز درآمد.

شایان ذکر است که آنتونوف 69 ساله و فارغ التحصیل پژوهشکده دولتی روابط بین المللی مسکو (MGIMO)، طی سال های 2004 تا 2011 ریاست اداره مسائل امنیت و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه را بر عهده داشته و از سال 2011 تا 2016 نیز معاون وزیر دفاع این کشور بوده پیش از آن که در دسامبر همان سال به عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب شود.

به دنبال آن نیز، آنتونوف کار خود به عنوان سفیر روسیه در آمریکا را در سخت ترین دوره در تاریخ روابط دو کشور بر عهده گرفت، جایی که سال های اخیر شاهد تشدید تقریباً بی سابقه در روابط دو جانبه به دلیل جنگ اوکراین و ادامه سیاست واشنگتن علیه مسکو با اعمال تحریم و محدودیت های مختلف بوده است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com