Wp Header Logo 700.png

شفقنا- سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که خطر شیوع بیماری ماربورگ در رواندا «در سطح ملی بسیار زیاد» اما در سطح جهانی پایین است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: اکنون رواندا درگیر یک بیماری با منشاء ویروس ماربورگ است که از اواخر تابستان در این کشور آفریقایی شیوع پیدا کرده است. تا روز پنجشنبه گذشته 11 نفر بر اثر این ویروس در رواندا جان خود را از دست دادند. وزیر بهداشت این کشور نیز از آغاز کارآزمایی بالینی واکسن‌ها و درمان‌های آزمایشی در کشور خبر داده است.

ماربورگ از خانواده ابولا، یعنی خانواده ویروس‌های فیلوویریدا (فیلوویروس) است اما شدیدتر از ابولا توصیف شده است. این بیماری باعث تب خونریزی دهنده می شود، که نوعی تب است که می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب برساند. سایر بیماری هایی که باعث ایجاد این نوع تب می شوند دنگی و تب زرد هستند. این تب‌های خونریزی‌دهنده ممکن است در نهایت باعث مرگ شوند.

ماربورگ بیماری جدیدی نیست؛ این ویروس برای اولین بار در سال 1967 در یکی از شهرهای آلمان به نام ماربورگ شناسایی شد و به طور همزمان در بلگراد صربستان هم شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) میزان مرگ و میر ماربورگ را بین 24 تا 88 درصد تخمین زده است. به طور متوسط، حدود نیمی از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند، بر اثر آن می میرند. پس از اینکه فرد در معرض ویروس قرار گرفت، بین دو تا ۲۱ روز طول می کشد تا علائم ظاهر شوند.

براساس اطلاعات وبسایت اصلی سازمان جهانی بهداشت خونریزی در استفراغ یا مدفوع اغلب با خونریزی از بینی، لثه و واژن همراه است. در موارد شدید، مرگ می تواند 8 یا 9 روز پس از شروع علائم رخ دهد.

گفتنی است هنوز هیچ واکسن یا داروی کاملاً موثری برای ماربروگ معرفی نشده است. سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده همه بهداشت فردی را رعایت کرده و از افراد مبتلا به سرماخوردگی یا علائم تب دوری کنند.

این خبر را در الجزیره ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com