Wp Header Logo 618.png


به گزارش تجارت نیوز،

 تالار شیشه‌ای معاملات در اولین روز کاری هفته را با اختلال سامانه TSE آغاز کرد و به نوعی معاملات تا حدودی متوقف شد.

در اولین روز کاری هفته یعنی شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۸ هزار و ۱۲۳ واحدی معادل ۰.۳۸ درصدی به محدوده ۲ میلیون و ۱۰۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با کاهش یک هزار و ۱۵ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به تراز ۶۹۹ هزار و ۳۸۷ واحدی رسید.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه درخصوص شرایط بازار سرمایه گفت: «بازار سرمایه طی دو هفته اخیر به علت مسائل ایران و اسرائیل شرایط بدی به خود گرفته و دامنه نوسان محدود شده است.»

وی ادامه داد: «پس از پاسخ ایران به اسرائیل، اوضاع معاملات بدتر شد. علی‌رغم اینکه گمانه‌زنی می‌شد حمایت‌هایی از بازار سرمایه رخ دهد؛ حمایت‌های فراتر از سازمان بورس را ندیدم و عملا معاملات قفل شده است.»

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارزش معاملات روز شنبه گفت: «ارزش معاملات خرد بازار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که یکی از پایین‌ترین ارزش‌های معاملات طی دو الی سه اخیر به حساب می‌آید.»

خبری زاد اظهار کرد: «محدود کردن دامنه نوسان یکی از روش‌های حمایت از بازار سرمایه در مواقع بحرانی است؛ اما کنار محدویت دامنه نوسان باید حمایت پولی نیز از بازار انجام می‌شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.»

به گفته این کارشناس بازار سرمایه درحال حاضر صف‌های فروش با حجم نسبتا کم در بازار وجود دارد.

وی تاکید کرد: «فردا اگر حمایت از بازار رخ ندهد و صندوق‌ها و نهادی حمایتی پولی به بازار تزریق نکند وضعیت همانند امروز خواهد بود و به نوعی این روند ادامه دار می‌ماند.»

خبری زاد تشریح کرد: «تجربه چنین اتفاقاتی را در زمان شهادت سردار سلیمانی داریم. آن زمان حمایت مالی بسیار خوبی از بازار صورت گرفت و پس از سه روز بازار تقریبا به حالت نرمال بازگشت.»

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت گفت: «متاسفانه درحال حاضر حمایتی از بازار نمی‌شود و سرمایه‌گذار نیز از گذشته زخم خورده است، اکنون در تلاش برای خروج از بازار است.»





منبع :


نبض بورس





source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com