Wp Header Logo 792.png

شفقنا- با گذشت یک سال از نبرد طوفان الاقصی، خلیل الحیه، از رهبران جنبش حماس خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از طوفان الاقصی، مردم ما با مقاومت، خون‌ها و پایداری‌شان، تاریخ جدیدی را ترسیم می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، خلیل الحیه خاطرنشان کرد: مردم غزه بر خاک خود ماندند و در مقابل تمامی تلاش‌ها برای کوچاندن آنها و بر کندنشان از خاک خود، مقاومت کردند.

خلیل الحیه گفت: پایداری مردم فلسطین طرح‌های دشمن برای کوچاندن و آشوب را ناکام گذاشت. عملیات ۷ اکتبر توهماتی که دشمن برای خودش از خود بزرگ بینی ترسیم کرده بود، در هم شکست.

وی تاکید کرد: آنچه را که ما در گذشته رد کردیم امروز نخواهیم پذیرفت و آنچه را که اشغالگر در گذشته نتوانست به زور به دست آورد در حال حاضر نیز با مذاکره آن را به دست نخواهد آورد. ما بر آمادگی کاملمان برای توافقی که منجر به توقف تجاوزات و پایان محاصره و انعقاد توافق تبادل جدی شود، تاکید کردیم. نتانیاهو و دولت فاشیست او تعلل می‌ورزیدند و در هر شرایطی به دنبال مانع تراشی هستند.

الحیه ضمن قدردانی از حمایت‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق، تأکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین به حقوق خود دست پیدا نکند، منطقه هم رنگ ثبات و امنیت را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین با مقاومت و خون خود، تاریخ جدیدی را رقم زده است، گفت: همچنان رزمندگان القسام و سایر گروه‌های مقاومت در حال مبارزه هستند و از خانواده و خویشاوندان خویش دفاع می‌کنند. ساکنان غزه نیز در خاک خود، استوار ایستاده‌اند و با هرگونه تلاش برای کوچ اجباری مقابله می‌کنند.

این عضو دفتر حماس ادامه داد: خون رهبران حماس نیز با خون این ملت در طول تاریخ درهم‌آمیخته است و این مسئله چیز جدیدی نیست. در طوفان الاقصی، خون شهدایی مانند اسماعیل هنیه و صالح العاروری با خون ملت خود درهم‌آمیخته شده است.

وی گفت: طوفان الاقصی زمانی صورت گرفت که اسرائیل در حال فساد در منطقه بود و قصد داشت از طریق ایجاد ائتلاف، مسئله فلسطین را نابود کند.

الحیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها پس از این تقسیم، در پی انهدام الاقصی و برپایی معبد ادعایی خود خواهند بود. در حال حاضر ساکنان کرانه باختری با مقاومت خود در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و ترور مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین همچنان مسئله نخست جهان است، تصریح کرد: ما به جبهه‌های پشتیبانی لبنان، عراق و یمن درود می‌فرستیم. برادران ما در ایران نیز چند روز پیش انتقام خون شهیدان هنیه و نصرالله را گرفتند.

این عضو حماس گفت: از طریق میانجی‌ها در قطر و مصر مذاکراتی انجام دادیم تا به توافقی برسیم که به توقف جنگ، عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیستی از غزه و توافق تبادل اسرا منجر شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com