Wp Header Logo 808.png

به گزارش ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه در سومین همایش فنی و مهندسی تهران افزود: روزانه بیش از ۲۰ میلیون سفر درون شهری در این کلانشهر انجام می‌شود که از این تعداد، ۳۵۰ هزار خودرو تنها از مسیر آزادراه تهران – کرج عبور می‌کنند.

۲۲ درصد تصادف رانندگی کشور در تهران رخ می‌دهد

مرگ ۳۰۰ نفر در تصادفات رانندگی پایتخت

وی با اشاره به مرگ ۳۰۰ نفر در نیمه اول امسال در تصادفات رانندگی اظهار کرد: با اجرای طرح ۲۰ (کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیکی پایتخت) حدود ۱۲ درصد شاهد کاهش تصادفات فوتی در شهر تهران بودیم البته ۱۱۱ نفر معادل ۳۷ درصد کل فوتی‌ها مربوط به عابرین پیاده بوده، ۱۴۰ نفر راکب موتورسیکلت و ۴۹ نفر معادل ۱۶ درصد راننده و سرنشین خودرو بوده‌اند.

سرهنگ مومنی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد شاهد کاهش فوت عابرین پیاده در ۶ ماهه اول سال جاری در شهر تهران و حدود ۱۸ درصد کاهش تصادفات فوتی موتورسواران در این مدت بودیم اما در بحث خودرو ۵۸ درصد شاهد افزایش فوتی رانندگان خودرو بودیم.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال حدود ۲۷ درصد تصادفات خسارتی در پایتخت افزایش داشته و از ۱۲ هزار مصدوم این حوادث رانندگی ۶۸ درصد مربوط به موتورسواران است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: تصادفات بر اساس مناطق شهری پایتخت به این صورت بوده که منطقه ۲ با ۳۹ نفر فوتی، ۱۰ نفر افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال قبل داشته و منطقه ۱۱ با ۱۰ نفر فوتی و ۴ نفر افزایش، مناطق ۱۵ و ۱۹ بدون تغییر و در بقیه مناطق شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی افزود: در تصادفات شب، ۱۰۴ حادثه منجر به مرگ در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است البته ۱۵۰ نفر از ۳۰۰ نفر فوتی شهر تهران بین ساعات ۹:۳۰ تا ۶ صبح روی داده که ۷۱ درصد در بزرگراه‌ها، ۲۱ درصد در خیابان‌های اصلی و مابقی در سایر مناطق بوده است.

۲۲ درصد تصادف رانندگی کشور در تهران رخ می‌دهد

۶۹ نشست مشترک با عوامل شهرداری تهران

به گفته وی، در طی ۶ ماهه اول امسال، ۶۹ بازدید مشترک با شهرداری برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهر انجام دادیم و از ۴۵۸ نقطه شناسایی‌ شده، ۶۸ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر شد همچنین ۸۶ نقطه گره ترافیکی نیز برطرف شد.

وی به اجرای طرح ۲۰ اشاره کرد که به منظور کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیکی پایتخت به اجرا درآمده است و گفت: این طرح شامل ۱۲۰ مورد آمایش تابلویی در بزرگراه‌ها، ایمن‌سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف، و نورپردازی زیر پل‌ها در معابر اصلی بوده که تأثیر مثبتی بر کاهش تصادفات داشته است.

۲۲ درصد تصادف رانندگی کشور در تهران رخ می‌دهد

توقیف ۶۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین

سرهنگ مومنی همچنین یادآور شد: طی این مدت، ۶۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین در تهران توقیف شده که این اقدام در راستای مقابله با تخلفات رانندگی و افزایش ایمنی ترددها صورت گرفته است.

وی گفت: روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ موتورسیکلت متخلف در سطح شهر تهران اعمال قانون می‌شوند ضمن اینکه امسال ۳۷۹ هزار مورد برخورد بخاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی با راکبین موتورسیکلت صورت گرفته و ۷۴۵ هزار برخورد با خودروهای سنگین هم داشته و ۱۱۴ هزار مورد نیز توقیف ساعتی داشتیه‌ایم.

سرهنگ مومنی تاکید کرد: اقدامات مهندسی ترافیک و اجرای قوانین و مقررات و موارد آموزشی می‌بایست را در کاهش تصادفات ببینیم که با اجرای طرح‌های متخلف ۱۸ درصد شاهد کاهش تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران وعده داده تا پایان سال ۵۰ دستگاه دوربین هوشمند در اختیار پلیس راهور قرار دهد، اضافه کرد: با نصب این دوربین‌ها، تمامی بزرگراه‌های تهران برای متخلفان ناامن خواهد شد.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com