Wp Header Logo 897.png

شفقنا- رییس جمهور آمریکا، معاونش و نیز نخست وزیر انگلیس حمله هفتم اکتبر به اسرائیل را محکوم کردند. هر سه در عین حال بر لزوم آتش بس فوری در غزه تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: رییس جمهور آمریکا- جو بایدن- و معاونش – کامالا هریس- ضمن محکوم کردن حمله حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر سال 2023 بر تعهد خود برای تحکیم یک توافق آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ در غزه تاکید کردند.

بایدن در این بیانیه‌ گفت: هر روز به بیش از 100 اسیر اسرائیلی که هنوز در اسارت هستند و خانواده های آنها فکر می کنم. بایدن قول داد دولتش «تا زمانی که همه گروگان‌های باقی‌مانده را سالم به خانه نیاورید، هرگز تسلیم نخواهد شد».

بایدن که به زودی کاخ سفید را ترک خواهد کرد به موضوع فلسطینی‌ها هم پرداخت و مدعی شد: من معتقدم تاریخ 7 اکتبر را به عنوان روز سیاه برای مردم فلسطین به خاطر درگیری هایی که حماس در آن روز به راه انداخت، به یاد خواهد آورد. بسیاری از غیرنظامیان در طول این سال از درگیری رنج بسیار زیادی را متحمل شده اند.»

هریس هم حمایت دولت آمریکا از آتش بس در غزه را اعلام کرد. او که جانشین بایدن در رقابت ریاست جمهوری با ترامپ شده خواستار یک معامله برای آتش بس در غزه و بازگشت باقیمانده گروگان‌ها شد. «کامالا هریس» افزود: «من همیشه برای مردم فلسطین می‌جنگم تا بتوانند حق خود برای کرامت، آزادی، امنیت و تعیین سرنوشت‌اشان را تحقق بخشند.»

«کر استارمر» نخست وزیر بریتانیا هم از آنچه تعهد خود بر بازگرداندن گروگان‌های اسرائیل نامید صحبت کرد و در عین حال بر آتش بس فوری در لبنان و غزه هم تاکید نمود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com