Wp Header Logo 1042.png

شفقنا ورزشی – امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کشور ایران از هر لحاظ بهترین است و همه از میهمان‌نوازی ما تشکر می‌کنند.

به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی پیش از اعزام تیم ملی به ازبکستان، اظهار داشت: ابتدا از شما اهالی رسانه که همیشه یار و یاور تیم ملی بودید تشکر ویژه می‌کنم‌. شرایط تیم ملی خوب است اما مشکلاتی داریم. برخی نفرات مستقیم از امارات به ازبکستان رفتند و امروز تمرینات خود را با حضور تمامی نفرات در این کشور برگزار می‌کنیم.وی افزود: می‌دانیم بازی سختی داریم. باید دوندگی و تمرکز بیشتری داشته باشیم و برخلاف بازی با امارات باید از موقعیت‌های‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم‌.

سرمربی تیم ملی درمورد میزان رضایتش از روند لیگ گفت: شرایط لیگ خاص است. مشکلات و دغدغه‌های زمین است روی کیفیت لیگ تاثیر گذاشته است‌. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر نتوانسته‌اند میزبان خوبی برای خودشان باشند. لیگ نسبت به سال‌های قبل کیفیت لازم را نداشته است.

سرمربی تیم ملی درمورد میزان رضایتش از روند لیگ گفت: شرایط لیگ خاص است. مشکلات و دغدغه‌های زمین است روی کیفیت لیگ تاثیر گذاشته است‌. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر نتوانسته‌اند میزبان خوبی برای خودشان باشند. لیگ نسبت به سال‌های قبل کیفیت لازم را نداشته است.

قلعه‌نویی عنوان کرد: با این وجود برخی جوانان را دیدیم، نظرمان را جلب کردند و دعوتشان کردیم. باید به اردو بیایند تا محیط‌ پذیری‌شان انجام شود و عیار آن‌ها را در تیم ملی ببینیم. باشگاه یک بحث و تیم ملی بحث جداگانه دیگری است. باید دید بازیکن جوان توانایی و مهارت باشگاهی را در تیم ملی هم دارد؟ که این موضوع با حضور در اردوها مشخص می‌شود.وی تصریح کرد: اگر بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم در یک سال باقی مانده تا آن رقابت‌ها که از خرداد 1404 به بعد است، بازی‌های تدارکاتی می‌گذاریم و به این جوانان بیشتر فضا می‌دهیم. شرایط تیمی هم به این شکل است که با وجود کامل نشدن تیم، بچه‌ها روز گذشته با انگیزه تمرین کردند.

قلعه‌نویی افزود: وقتی از خواب بلند می‌شوم، خیلی راحت‌تر بازی‌ها را می‌بینم.‌ مثلا امروز بازی استقلال خوزستان و سپاهان را دیدم. بازی‌ها را 3-2 بار ‌می‌بینیم‌. به همین دلیل بیشتر می‌توانیم رصد کنیم اما قطعا در ورزشگاه هم حاضر می‌شویم.

وی درمورد صعود ایران به رنکینگ 19 دنیا پس از هجده سال، گفت: به دست آوردن این رنکینگ با توجه به شرایط ما کار سختی است‌. ژاپن و کره جنوبی برای یک فیفادی، تمام لژیونرهای خود را با یک پرواز به توکیو و سئول می‌برند‌ اما ما برای جمع کردن بازیکنان خود، شاید 6 ساعت بیشتر زمان استفاده کنیم. الان مجبور شده‌ایم یک مربی‌مان را 30 ساعت زودتر به ازبکستان بفرستیم تا بازیکنانی که از امارات به آنجا می‌روند را تمرین بدهد‌ اما کشورهای دیگر چنین مشکلاتی ندارند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: شاید به دلیل مشکلات پروازها و دغدغه‌های این چنینی باشد. در فیفادی برای بازی اول 3-2 روز بیشتر وقت ندارید و ناگهان 30 ساعت هم به این صورت از دست می‌رود‌. با همه این‌ مسائل، خوشحالیم که توانستیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

قلعه‌نویی درباره مسائل مطرح شده نسبت به میزبانی ایران در کشور ثالث در شرایطی که AFC حریف هندی تراکتور را به دلیل نیامدن به ایران از سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت، گفت: اجازه بدهید ابتدا بازی با ازبکستان را بگذرانیم. همه جای دنیا ایران و ایرانی را با مهمان‌ نوازی می‌شناسند. هر تیمی هم به ایران آمده این موضوع را دیده است. حتی دیدید کریستیانو رونالدو هم وقتی با آن بزرگی به ایران آمد، از مهمان‌ نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد. این یک پیام بسیار بزرگ بود.

قلعه‌نویی درباره مسائل مطرح شده نسبت به میزبانی ایران در کشور ثالث در شرایطی که AFC حریف هندی تراکتور را به دلیل نیامدن به ایران از سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت، گفت: اجازه بدهید ابتدا بازی با ازبکستان را بگذرانیم. همه جای دنیا ایران و ایرانی را با مهمان‌ نوازی می‌شناسند. هر تیمی هم به ایران آمده این موضوع را دیده است. حتی دیدید کریستیانو رونالدو هم وقتی با آن بزرگی به ایران آمد، از مهمان‌ نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد. این یک پیام بسیار بزرگ بود.

وی افزود هم کشور امنی هستیم، هم مردم بامعرفتی داریم و هم ایران جزو زیباترین کشورهای جهان است. از لحاظ قدمت، آب و هوا و ‌… ایران بهترین است. کجای دنیا مثل ایران است که در کیش شنا کنید و ۲ ساعت بعد به ایستگاه ۷ تهران رفته و اسکی کنید؟ این مساله در همه جای دنیا بی‌نظیر است. ایران از همه لحاظ زبانزد خاص و عام است.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com