Wp Header Logo 1451.png

شفقنا- «یسرائیل زیو» فرمانده سابق اتاق عملیات ارتش اشغالگر اسرائیل گفت: اسرائیل  به اهداف مد نظر خود در جنگ علیه غزه و لبنان دست نیافته و درگیر یک جنگ بی پایان شده که دلیل آن هم فقدان استراتژی است.»

به گزارش شفقنا، القدس العربی نوشت: زیو در مقاله ای در وب سایت کانال 12 عبری آورده است: «اسرائیل در حال پایان دادن به یک سال جنگ چند جبهه ای، پیچیده و دشوار است که با یک فاجعه آغاز شد»

وی در این مقاله ادامه داد: « تاکنون هیچ یک از اهداف جنگ محقق نشده است، زیرا قدرت «حماس» همچنان در غزه وجود دارد و نیروی نظامی آن دوباره شروع به رشد کرده است. علاوه بر این، افراد ربوده شده بازگردانده نشده اند و علیرغم موفقیت هایی که در لبنان به دست آمده، بازگشت آوارگان قریب الوقوع به نظر نمی رسد.»

ژنرال بازنشسته اسرائیلی افزود: « اسرائیل اکنون در بدترین وضعیتی است که از زمان تأسیس خود شاهد آن بوده است و در معرض خطر تحریم های بین المللی قرار دارد. زمان انتقال تلاش های نظامی و تبدیل آن به یک دستاورد دیپلماتیک است، زیرا ما هنوز به هیچ یک از آنها دست پیدا نکرده ایم.»

وی درباره طوفان الاقصی در 7 اکتبر نیز آورده است: «7 اکتبر بدترین روز در تاریخ ما بود، زیرا نه تنها تمام دستگاه های امنیتی نتوانستند از آن دفاع کنند، بلکه روایت امنیت شخصی و اعتماد عمومی به ارتش که در طول دوران وجود نداشت،  از هم پاشید.»

زیو با تاکید بر اینکه «طوفان الاقصی» باعث شکاف در آگاهی اسرائیلی ها و اعتماد آنها به گرانبهاترین چیزهایی شد که در اختیار دارند، در ادامه نوشت: «طوفان الاقصی یک شکاف را در آگاهی اسرائیلی ها و اعتماد آنها به گرانترین داشته هایشان ایجاد کرد. بزرگترین خسارت، بحران اعتماد بزرگ و شکاف است که فراتر از یک فاجعه بزرگ است. شهروندان، اعتماد به قدرت ارتش برای محافظت از آنها و کمک به آنها در زمان لازم را از دست دادند.»

وی در ادامه افزود: اکنون جنگ بدون هدف و استراتژی شده است و پایانی را برای آن نمی توان متصور شد. اکنون باید جنگ از یک جنگ نظامی به یک نبرد دیپلماتیک منتقل شود.»

متن خبر در القدس العربی

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com