Wp Header Logo 2279.png

شفقنا- انتظار می‌رود «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان سفر خود به آلمان، با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «کایر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس دیداری چهارجانبه داشته باشد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «سی‌ان‌ان به نقل از مقامات غربی گزارش داد که ایالات متحده، انگلیس، آلمان و فرانسه، تامین کنندگان اصلی تسلیحات اوکراین، در حال بررسی موضوع حمایت از اوکراین در آینده جنگی که وارد چهارمین سال خود با روسیه شده است، هستند».

این چهار رهبر هفته گذشته در حال برنامه ریزی برای دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور مستعفی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان بودند، جلسه‌ای که با وقوع طوفان میلتون در جنوب شرقی ایالات متحده، لغو شد.

بایدن در حالی سفر خود به آلمان را به تعویق انداخت که زلنسکی جمعه گذشته در سفری دوجانبه با شولتز در آلمان دیدار کرد و طی این دیدار صدراعظم آلمان به کمک 1.5 میلیارد دلاری جدید به اوکراین متعهد شد.

بر اساس گزارش موسسه اقتصاد بین‌الملل کیل، مرکز تحقیقاتی آلمان، ایالات متحده، آلمان، انگلیس و فرانسه تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات به اوکراین هستند و از فوریه 2022 حدود 90 میلیارد دلار حمایت نظامی مستقیم به این کشور ارائه کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، زلنسکی  پس از آنکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سؤالاتی را در مورد پایداری کمک‌ها به این کشور مطرح کرد سفری جهانی را برای تقویت حمایت از دفاع کشورش در برابر روسیه آغاز کرد و در ماه سپتامبر در جریان سفر به واشنگتن با کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواهان دیدار کرد.

روسیه همچنین معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین با تلاش‌های حل و فصل در تناقض است و مستقیماً کشورهای ناتو را درگیر می‌کند و همچنین هشدار داد که کشورهای عضو ناتو با آتش بازی می‌کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تأمین سلاح، بلکه با آموزش پرسنل نظامی اوکراینی در انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه مستقیماً در درگیری دخالت دارند.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com