Wp Header Logo 2440.png

نتایج نظرسنجی کنونی نشان داد کمبود نیروی کار ماهر و تورم، بزرگترین مشکلاتی هستند که به اقتصاد جهان آسیب می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر منتشرشده، حدود ۷۱ درصد از دنیای تجارت جهانی بر این باورند که قیمت‌ها به‌طور متوسط ‌به افزایش خود ادامه خواهند داد و ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز هوش مصنوعی را تهدید کنونی اعلام کردند، همچنین دنیای تجارت جهانی، کمبود نیروی کار ماهر و تورم را بزرگترین مشکل برای کسب و کارها می‌داند.

نظرسنجی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و بنیاد اتاق‌های بازرگانی جهانی (WCC) پاسخ‌هایی را از نمایندگان ۹۶ کشور که ۹۰ درصد از ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند جمع‌آوری کرد و از تولید ناخالص داخلی (GDP) برای شناسایی محدودیت‌های اصلی در کسب‌وکارها و مسائلی که مانع رشد اقتصادی می‌شوند استفاده کرد.

نتایج این نظرسنجی در نشست اجلاس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) اروپا و آسیا که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استانبول به میزبانی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه (TOBB) با حضور حدود ۸۰۰ تاجر از ۶۲ کشور برگزار شد، به نمایش گذاشته شد.

افزایش متوسط ‌قیمت و تهدید هوش مصنوعی

بر اساس یافته‌ها، ۷۱ درصد از جامعه تجاری جهانی انتظار دارند قیمت‌ها در ۱۲ ماه آینده نسبتا افزایش یابد. در همین حال، ۱۴ درصد انتظار دارند که قیمت‌ها با سرعت بیشتری افزایش یابد، ۱۳ درصد معتقدند که افزایش قیمت‌ها ثابت می‌ماند و فقط سه درصد معتقدند که قیمت‌ها به‌طور متوسط ‌کاهش می‌یابد.

مهم‌ترین محدودیت‌ها در آمریکای شمالی شامل تورم، کمبود نیروی کار ماهر، مالیات، مشکلات مالی، و سیاست داخلی نامشخص یا ناپایدار خواهد بود.

در همین حال، بزرگ‌ترین موانع رشد در اروپا و آسیای مرکزی، علاوه بر کمبود نیروی کار ماهر، تنش‌های ژئوپلیتیکی، تورم، مالیات‌ها و سیاست‌های داخلی نامشخص یا ناپایدار است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، تورم بر نگرانی‌های تجاری منطقه‌ای مسلط است

روند مشابهی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشاهده می‌شود، اگرچه تنش‌های ژئوپلیتیکی، با ۶۲ درصد برجستگی در پاسخ‌ها، در کنار مشکلات مالی در رتبه بسیار بالاتری قرار دارند.

وضعیت در شرق آسیا و اقیانوس آرام منعکس‌کننده وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقاست، به جز تورم که به‌طور قابل توجهی بالاتر از ۷۵ درصد در مقایسه با ۳۷ درصد است.

آمریکای لاتین و کارائیب از ناامنی و محدودیت‌های نرخ ارز علاوه بر چالش‌های معمول سیاست داخلی نامشخص یا ناپایدار، مشکلات مالی، و مالیات رنج می‌برند.

بیزنس گزارش کرد، مسائل اصلی کشورهای جنوب صحرای آفریقا شامل مالیات، مشکلات مالی، واردات رقابتی، تورم و نرخ ارز است، در حالی که آسیای جنوبی با چالش‌های ناشی از فقدان پیشرفت‌های فناوری جدید و ناامنی در کنار مسائل مربوط به سیاست داخلی، مشکلات مالی و مالیات مواجه است.

مهمترین مشکلات اقتصادی جهان کدامند؟

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی (AI) برای کسب‌وکارها، هم ریسک و هم فرصت تلقی می‌شود و ۶۶ درصد آن را یک خطر و ۲۳ درصد آن را یک فرصت می‌دانند.

در همین حال، عدم اطمینان اقتصادی به‌عنوان نگرانی عمده برای کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته در هنگام شمول مالی مطرح است. دسترسی به اعتبار که تورم مانع آن شده است، مشکل گسترده تقریبا در همه مناطق است.

چشم‌انداز مثبت

نتایج نظرسنجی از دیدگاه پاسخ نمایندگان اتاق بازرگانی نشان داد که چشم‌انداز کلی مثبت است و تقریبا ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اتاق اظهار کردند انتظار دارند درآمد فروش طی یک سال افزایش یابد، در حالی که ۳۰ درصد هیچ تغییری را پیش‌بینی نکردند.

یافته‌های نظرسنجی به‌طور کلی نشان می‌دهد که افزایش سریع تورم، افزایش هزینه‌ها و مختل کردن زنجیره تامین، عامل اصلی تاثیرگذار بر کسب‌وکارها در سطح جهانی است.

انتهای پیام

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com