Wp Header Logo 3152.png

شاخص‌های بازار سهام در معاملات روز شنبه به سمت منفی دامنه نوسان گام برداشتند به طوریکه فقط ۱۰ درصد از نماد‌های بازار سبز پوش بودند.

۱۰ درصد از نماد‌های بازار سبز پوش بودند
به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری صداوسیما ؛ تالار شیشه‌ای در حالی معاملات روز شنبه را منفی پشت سرگذاشت که تمامی شاخص‌های بازار سهام در سمت منفی دامنه نوسان گام برداشتند و همچنان دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصد بود. در این روز ۱۰ درصد از نماد‌های بازار سبز پوش بودند. 

 

براین اساس نماگر اصلی باکاهش ۲۴ هزار و ۶۶۱ واحدی در محدوده ۲ میلیون و ۴۱ هزار واحد قرار گرفت و بازدهی منفی ۱.۱۹ صدم درصدی را به ثبت رساند.

 

شاخص هم‌وزن نیز در سمت منفی دامنه نوسان گام برداشت و قیمت معاملات سهم‌های کوچک و متوسط بازار سهام با کاهش ۵ هزار و ۷۰۵ واحدی معادل ۰.۸۴ صدم درصدی در محدوده ۶۷۵ هزار و ۲۷۱ واحد قرار گرفت.

 

در معاملات روز شنبه ۲۸ مهر ۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون سهام و اوراق مالی در ۱۴۹ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان داد و ستد شد. ارزش معاملات خرد نیز به ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان رسید.

 

نماد‌های فملی، فولاد، فارس وشپنانماد‌های سرخ پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در کاهش شاخص کل داشتند و نماد‌های پارسیان، حفاری، پارس و ومهان مانع ازکاهش بیشترشاخص کل شدند.

 

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و ۵۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

 

طی معاملات شنبه بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های صندوق‌های سهامی، بانک‌ها ومحصولات شیمیایی صورت گرفت و بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های استخراج نفت و گاز، محصولات کامپیوتری وکانی‌های غیر فلزی اختصاص داشت.

 

وضعیت نماد‌های تالار شیشه‌ای نیز حکایت ازآن داشت که ۷۶ نماد مثبت و ۶۹۵ نماد منفی بود همچنین ۲۸ نماد با صف خرید و ۵۰۶ نماد با صف فروش مواجه بود. مجموع ارزش صف‌های خرید ۸۹ میلیارد تومان و مجموع ارزش صف‌های فروش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com