Wp Header Logo 3248.png

شفقنا- معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: سامانه‌ جامع مراکز پژوهشی با مشارکت ۱۵ مجموعه طراحی شده و تلاش می‌شود تا انتهای سال جاری تکمیل گردد.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، امروز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در نشست خبری اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در سالن همایش دبیرخانه انجمن های علمیه حوزه برگزار شد، طی سخنانی گفت: رشد آمار نشریات واحدهای آموزشی که طلاب مدیریت می‌کنند می‌رساند که آموزش‌های پژوهش‌محور حوزه علمیه اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی (ره) در طول ۱۵ دوره‌ برگزاری روند افزایشی در بخش آثار دریافتی داشته است به گونه‌ای که اولین دوره را با هزار تا دو هزار مقاله کشوری شروع کرد و اکنون به ۱۸۵۰۰ مقاله در دو بخش خواهران و برادران در هر دوره رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع آثار دریافتی طی 15 دوره گذشته در چهار دسته پایان‌نامه، تحقیق پایانی، کتاب و مقاله از ۱۸۰ هزار اثر گذشته است، گفت: این آمار حاکی از آن است که تلاش‌های پژوهش‌محور در حوزه خروجی خود را نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌های جدید طلاب با امر پژوهش انس بیشتری دارند، گفت: آثاری که در جشنواره علامه حلی (ره) دریافت می‌شود، به فراخور سن مولفان و سطح تحصیلی‌شان، آثار با کیفیت و جدی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به سامانه پژوهشگران و پژوهش آموزان گفت: این سامانه به عنوان سامانه مرجع برای دفتر شهریه، مرکز خدمات و مرکز نخبگان است که طلاب ایرانی و غیرایرانی می‌توانند از بخش داشبورد پیشخوان حوزه وارد آن شده و اثرشان را ثبت کنند.

مقیمی حاجی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۹۲ هزار اثر در این سامانه ثبت شده است، گفت: همچنین تاکنون بیش از ۸۷ هزار اثر ارزیابی اجمالی و تعیین تکلیف شده است.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه ادامه داد: سامانه دیگری که به زودی طی دو ماه آینده رونمایی خواهد شد سامانه جامع پژوهش مدارس آموزشی سراسر کشور است که در این سامانه برای هر مدرسه‌ای صفحه تعیین شده و تمام فعالیت‌های پژوهشی مدارس ثبت و اطلاعات برخط از این فعالیت‌ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون سامانه‌ای جامع برای مراکز پژوهشی نداشته‌ایم، افزود: البته طراحی این سامانه با مشارکت ۱۵ مجموعه در میانه راه است و تلاش می‌شود تا انتهای سال جاری تکمیل گردد.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه گفت: با بهره‌گیری از هر سه سامانه پژوهشگران، مدارس و مراکز پژوهشی، یک سامانه پژوهشی برخط و در همه لایه‌ها خواهیم داشت.

وی راه‌اندازی بخش اساتید جشنواره علامه حلی (ره) را نیز با توجه به الگو بودن اساتید برای طلاب جوان به عنوان یک امر تشویقی مناسب برای طلاب جهت ورود به وادی پژوهش توصیف کرد و گفت: همچنین تاکنون حدود ۲۰۰ استاد و مدرس پژوهش از حوزه فارغ‌التحصیل شده و در سطح استان‌ها جهت تدریس توزیع شده‌اند.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com