Wp Header Logo 3484.png

شفقنا- الجزیره گزارش داد: کشورهای عضو بریکس با محکوم کردن حملات رژیم صهیونسیتی به فعالیت‌های امدادی بشردوستانه و زیرساخت‌ها، خواستار آتش‌بس فوری و جامع در نوار غزه شدند.

کشورهای بریکس پس از اجلاس سران در قازان روسیه «بیانیه قازان» را تصویب کردند.

در این بیانیه آمده است که کشورهای بریکس به توسعه همکاری ها در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی، فرهنگی و انسانی ادامه خواهند داد و مشارکت راهبردی را برای عادلانه تر کردن نظام بین المللی تقویت خواهند کرد.

علاوه بر این در بیانیه قازان تاکید شده است که تحریم های اقتصادی یکجانبه و ثانویه مغایر با قوانین بین المللی است و خواستار رفع محدودیت هایی است که اثرات منفی بر جوامع دارد. همچنین وخامت اوضاع و بحران انسانی در اراضی اشغالی فلسطینی در حال تشدید است و در نتیجه عملیات «اسرائیل» خشونت در غزه و کرانه باختری به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

این کشورها بر ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه و توقف همه اقدامات خصمانه تاکید کردند.

آنها همچنین از طرح‌های خروج سربازان رژیم صهیونسیتی از نوار غزه، دستیابی به آتش‌بس فوری و افزایش کمک‌های بشردوستانه حمایت کردند.

این اتحادیه هشدار داد که تشدید جنگ در نوار غزه می تواند به پیامدهای بسیار جدی در سطح منطقه ای و بین المللی منجر شود.

در مورد حملات رژیم صهیونسیتی به لبنان نیز کشورهای عضو بریکس این حملات را محکوم کردند و خواستار توقف فوری درگیری ها شدند.

در این بیانیه بر ضرورت ایجاد شرایط برای راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک که حافظ حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و حفظ صلح در خاورمیانه باشد، تاکید شده است.

ریاست نشست جاری اجلاس بریکس بر عهده روسیه است که از دیروز سه شنبه آغاز شده و تا فردا پنجشنبه 24 اکتبر ادامه دارد.

شایان ذکر است که بریکس یک مجموعه اقتصادی است که در سال 2006 تأسیس شد و شامل چین، برزیل، روسیه، هند و آفریقای جنوبی بود مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز در سالهای اخیر به این مجموعه پیوسته‌اند.

متن این خبر در الجزیره

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com