Wp Header Logo 3711.png

شفقنا- وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: «جامعه جهانی تنها به تماشای وحشتناک‌ترین نسل‌کشی و بزرگترین روند سیستماتیک تخریب نظام سلامت در غزه ایستاده است.»

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه تصریح کرد: «جهان در مقابل کشتار و دستگیری بیماران و کادر درمانی سکوت کرده است، بدون اینکه کاری انجام دهد.»

این نهاد فلسطینی اظهار داشت: «از آزادگان جهان می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای نجات آنچه در بیمارستان کمال عدوان قابل نجات است به کار گیرند.»

«منبر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت غزه از شهادت چندین کودک فلسطینی در نتیجه اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران ایستگاه اکسیژن این شمال غزه خبر داد.

البرش خطاب به کشورهای جهان و امت اسلامی پرسید: «گناه کودکان بیماری که در بیمارستان کمال عدوان با مرگ مواجه هستند، چیست؟»

این مقام درمانی غزه با بیان اینکه مردم ما در نوار غزه در مقابل چشمان جهانیان به دست نیروهای اشغالگران اسرائیلی قتل‌عام می‌شوند، اظهار داشت: «کفن یا جای کافی برای دفن شهدای بیمارستان کمال عداون در شمال غزه وجود ندارد.»

اسرائیل در چارچوب «طرح ژنرال‌ها» بیش از سه هفته است که شمال نوار غزه را ضمن بمباران شدید، تحت محاصره گرفته و مانع از ورود مواد غذایی، دارو و سوخت به آنجا می‌شود.

طرح موسوم به ژنرال‌ها از سوی ژنرال «گئورا آیلند» که رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود، از ابتدای جنگ غزه مطرح شد. طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتساریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود.

در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی رانده می‌شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه مانده کمکی ارسال نخواهد شد.

اسرائیل به زعم خود در حالی به دنبال اجرای طرح موسوم به «ژنرال‌ها» در شمال غزه است که صاحب این طرح یعنی «گئورا آیلند» ژنرال صهیونیست، به شکست آن اذعان کرده است.

متن این خبر در الجزیره

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com