Wp Header Logo 315.png

به گزارش پرشین خودرو، علائمی مانند ضعیف استارت خوردن ماشین از نشانه‌های به خرابی یا ضعف باتری ماشین است. در این مقاله روش‌های اطلاع از زمان دقیق تعویض باتری ماشین و اینکه ایا تعویض باتری ماشین شامل گارانتی می‌شود یا خیر را بررسی خواهیم کرد.

استارت نخوردن و استشمام بوی بد؛ از مهم‌ترین علائم اتمام عمر باتری ماشین

باتری خودرو با گذر زمان و استفاده مداوم کیفیت خود را از دست می‌دهد، بنابراین شناختن بهترین زمان برای تعویض آن با درنظر گرفتن عوامل مختلف مانند عمر باتری، باعث افزایش عمر و عملکرد بهتر خودرو خواهد شد. اگر باتری خودرو حدود ۲ تا ۳ سال عمر کرده باشد، به‌طورطبیعی ضعیف می‌شود و باید در شرایط دشوار مانند قرار گرفتن در معرض هوای گرم، کیفیت و کارایی خود را از دست خواهد داد. به‌طورکلی، اگر علائمی مانند بوی بد و استارت نخوردن را در ماشین مشاهده کردید، بهتر است پس از تماس با یک مرکز امداد باتری، باتری خودرو را توسط یک متخصص تعویض کنید.

دیر استارت خوردن؛ نشانه ضعیف شدن باتری خودرو

اگر خودرو به‌صورت معمول و با سرعت عادی استارت نمی‌خورد، نیاز است که باتری را بررسی کنید. در این حالت، به تدریج احساس می‌کنید که موتور خودرو کمی دیرتر از قبل روشن می‌شود. یکی از نشانه‌های دیگری که فرارسیدن زمان تعویض باتری را نشان می‌دهد، سنگین استارت خوردن ماشین است. ولتاژ یک باتری سالم هرگز زیر ۱۲ ولت نمی‌رود.

اگر خودرو شما مشکل باتری دارد و ولت‌متر نشانگر ولتاژ زیر ۱۲ ولت است و با مشکلاتی در استارت زدن خودرو روبرو شدید، بهتر است به فکر خرید باتری جدید برای آن باشید. برای مثال، ممکن است این مشکل برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ (در تیپ‌های مختلف) ایجاد شود و به مشکل دیر استارت خوردن دچار شود. در این صورت پس از استعلام قیمت باتری ۲۰۶، خرید باتری مناسب آن را می‌توانید از باتری آنتایم انجام دهید. در غیر این صورت، به علت عدم شارژ صحیح، تجهیزات برقی خودرو نیز به‌درستی کار نخواهند کرد.

کم نور شدن چراغ‌های ماشین؛ اخطار ضعیف بودن باتری

اگر خودرو تولید داخل مانند ۴۰۵ یا اتومبیل خارجی دیگری دارید و پس از مدتی چراغ‌های ماشین در حالت خاموش بودن ماشین، کم نورتر از معمول به نظر می‌آیند، باید سریعا به دنبال بررسی علت این موضوع باشید؛ زیرا احتمال بسیاری وجود دارد که زمان تعویض یا شارژ باتری فرا رسیده باشد. در این صورت، با بررسی باتری خودرو متوجه خواهید شد که آیا مشکلی در دینام وجود دارد یا خیر. برای این کار، ولتاژ باتری را بررسی کنید و مطمئن شوید که زیر ۱۲.۵ نباشد. اگر ولتاژ باتری کمتر از این عدد باشد، نشانه این است که یا دینام به خوبی کار نمی‌کند، از خودرو دیر به دیر استفاده می‌شود و یا اینکه باتری شارژ نگه نمی‌دارد؛ که همه این موارد باعث کاهش ولتاژ باتری ماشین می‌شوند. این عوامل باعث از کار افتادن وسایل برقی ماشین مانند برف‌پاک‌کن، ضبط ماشین و چراغ‌ها ضعیف خواهند شد.

اگر از درست کار کردن دینام اطمینان دارید و از ماشین به‌طور مداوم استفاده می‌کنید، چراغ‌های اتومبیل کم نور شده و موتور نیز با قدرت قبلی روشن نمی‌شود، مشکل از باتری ماشین است و نیاز به شارژ دوباره دارد.

اگر چراغ‌های خوردو ۴۰۵ شما روشن شوند اما ماشین استارت نخورد، باید باتری ماشین را با یک نمونه جدید تعویض کنید. دراین صورت، پیشنهاد ما مشاهده قیمت باتری ماشین پژو ۴۰۵ و خرید آن از فروشگاه‌های معتبری مانند باتری آنتایم با امکان ارسال و نصب رایگان باتری در محل موردنظر شما است. به‌طورکلی، توصیه می‌شود که ماشین را مرتب روشن کنید و هرگز آن را طولانی مدت در پارکینگ رها نکنید، چرا که باتری خودرو به‌یکباره خالی خواهد شد.

روشن شدن چراغ‌ هشدار شارژ دینام؛ یکی از علائم خرابی باتری ماشین

فعال شدن چراغ‌ در خودرو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و تنها نشانه معیوب شدن باتری نیست؛ بلکه بیشتر به نقص در سیستم عملکرد دینام خودرو مربوط می‌شود. در هر صورت، اگر متوجه شدید که این چراغ روشن شده است، هرگز آن را نادیده نگیرید و بلافاصله به یک متخصص ماهر مراجعه کنید. کارشناسان باتری آنتایم همواره آماده مشاوره به شما در این شرایط هستند. این کارشناسان از نحوه تعویض باتری ماشین مطلع هستند و قبل از نصب باتری تشخیص می‌دهند که آیا باتری ماشین خراب است و نیاز به تعویض دارد یا خیر و از پرداخت هزینه بیهوده جلوگیری می‌کنند.

بهترین زمان تعویض باتری ماشین

استشمام بوی عجیب و غیرمعمول؛ از نشانه‌های فاسد شدن باتری خودرو

اگر بوی عجیبی از سمت باتری به مشامتان خورد، نشانه نشتی مایع باتری است. دراین‌صورت و به‌خاطر افزایش دمای باتری و نشت اسید از سوپاپ خروجی کنار باتری، احتمالاً مایعی که مشاهده می‌کنید آب مقطر نیست و نتیجه نشت اسید است؛ با بیرون‌ریزی این اسید، بویی شبیه به تخم مرغ گندیده به مشام شما می‌رسد. علت این بو نشت گاز هیدروژن سولفید در هوا است. در این صورت سریعا باید نسبت به فراهم کردن شرایط تعویض باتری ماشین اقدام کنید. اگر خودتان قصد تعویض باتری را دارید، توصیه می‌شود از تعویض باتری ماشین روشن به‌دلیل پیشگیری از ایجاد مشکلات متعدد برای اتومبیل، خودداری کنید و حتما میزان شارژ دینام را اندازه بگیرید تا باتری جدید دچار مشکل نشود.

مشکلات الکتریکی عمومی؛ از عوامل موثر در اتمام عمر باتری ماشین

رادیو، چراغ‌های داشبورد، برف‌پاک‌کن، شیشه‌بالابر برقی، سیستم تهویه و بسیاری از سیستم‌های الکترونیکی ماشین، همگی از باتری استفاده می‌کنند. هرگاه باتری ضعیف باشد، احتمال دارد هر یک از این سیستم‌ها به‌درستی کار نکنند یا از کار بیفتند. در نتیجه، چک مداوم باتری و تعویض آن در صورت خرابی و ضعیف شدن با اطلاع از روش تعویض باتری ماشین، چاره این مشکل است.

بهترین زمان تعویض باتری ماشین

چک و بازبینی مداوم باتری؛ بهترین راه اطلاع از زمان تعویض باتری ماشین

باتوجه‌به اطلاعات ارائه شده در این مقاله، بهترین زمان برای تعویض باتری خودرو حدود ۲ تا ۳ سال است. اگر باتری خودرو نشانه‌هایی از آسیب‌دیدگی یا کاهش عملکرد نشان دهد، بهتر است بلافاصله تعویض شود. همچنین، مراقبت منظم و بازرسی‌های دوره‌ای توسط مکانیک و متخصص خودرو، عمر باتری را افزایش می‌دهد و خودرو را از تعویض زودهنگام باتری بی‌نیاز می‌کند. در اصل، چک کردن مداوم باتری از مهم‌ترین نکات بعد از تعویض باتری ماشین است؛ چرا که از غافلگیری مجدد شما پیشگیری می‌کند و همواره در جریان وضعیت باتری خودرو خواهید بود. در انتها، توصیه می‌شود که مالکان خودروها در صورت مشاهده علائم خرابی باتری، به‌موقع اقدام به تعویض باتری کنند تا عملکرد صحیح خودرو را حفظ کرده و از وقوع مشکلات بیشتر برای اتومبیل پیشگیری کنند.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com