Wp Header Logo 27.png

شفقنا- روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد که یک شبکه الکترونیکی حامی اسرائیل به نام “شریون” فعالان حامی فلسطین را هدف قرار داده و به دنبال شکل دادن به افکار عمومی در مورد جنگ اسرائیل علیه غزه در ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «روزنامه گاردین گفت که این شبکه برای هدف قرار دادن فعالان طرفدار فلسطین از جمله بسیاری از یهودیان کار می‌کند و به افرادی که هویت تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین را فاش می‌کنند، جوایزی اعطا می‌کند».

این روزنامه افزود: محرک اصلی این شبکه تاجری به نام دانیل لیندن است که در ایالت فلوریدا آمریکا زندگی می‌کند و سعی کرده‌ایم با او تماس تلفنی برقرار کنیم تا در مورد فعالیت این شبکه نظر بدهد، اما پاسخی دریافت نکردیم.

گاردین گزارش داد که از سوابق عمومی و منابع باز برای تأیید اطلاعات ارائه شده توسط انجمن رز سفید، یک گروه تحقیقاتی ضد فاشیست استرالیایی، در مورد این شبکه استفاده کرده است.

 

این روزنامه افزود که این شبکه به دلیل نقشی که در پاسخ به انتقادات علیه رفتار اسرائیل در حمله به غزه داشته، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

شبکه “Sherion” در سال 2023 ظاهر شد و خود را به عنوان یک “شبکه نظارتی” معرفی کرد که آنچه را که رسانه‌های جریان اصلی دنبال نمی‌کنند و همچنین یهودی ستیزی را دنبال کند و در ماه آوریل و می 2024 برای جمع آوری کمک‌های مالی تلاش کرد که بیش از 57 هزار دلار شامل کمک مالی ناشناس 10000 دلاری جمع‌آوری کرد.

این شبکه فعالیت‌هایی از جمله نمایش تصاویر حمله حماس به اسرائیل روی صفحه‌های بزرگ در نزدیکی دانشگاه‌های شهرهای مختلف آمریکا انجام داد، اقدامی که انتقاد چهره‌هایی مانند ایلهان عمر نماینده کنگره را برانگیخت که از بررسی ویدئوهای تظاهرات طرفداران توسط این شبکه انتقاد کرد. به فلسطینیان در دانشگاه کالیفرنیا (کمپ تظاهرات در لس آنجلس) و برای شناسایی افراد شرکت کننده در این تظاهرات، که بین 500 تا 1500 دلار بود، “پاداش” ارائه کرد.

گاردین همچنین خاطرنشان کرد که این شبکه تنفر علیه اسلام و فلسطینی‌ها را ترویج می‌کند، در حالی که مرگ و ویرانی در غزه و خشونت علیه حامیان فلسطینی در غرب را جشن می‌گیرد.

این خبر را در الشرق الاوسط ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com