Wp Header Logo 70.png

شفقنا- پاکستان موج دوم اخراج مهاجران افغان را شروع کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: از آغاز روز یکشنبه، مقامات احتمالاً بیش از 800,000 افغان را از کشور اخراج خواهند کرد. این مرحله پس از آن که حدود 541,000 نفر در مرحله اول در نوامبر سال گذشته مجبور به ترک این کشور شدند آغاز شده است. در صورت عدم خروج داوطلبانه، پناهندگان با دستگیری و اخراج مواجه می شوند.

دستور اخراج در بحبوحه افزایش چشمگیر حملات مسلحانه در سراسر پاکستان صادر شد و دولت این حملات را به گروه ها و اتباع مستقر در افغانستان نسبت داد، ادعایی که دولت طالبان در افغانستان آن را رد کرد.

قبل از مرحله اول بازگرداندن، دولت پاکستان ادعا کرد که نزدیک به 4.4 میلیون پناهنده افغان وجود دارد که از این تعداد حدود 1.73 میلیون نفر فاقد مدرک هستند. دولت با استناد به نگرانی های امنیتی و مشکلات اقتصادی از این روند اخراج دفاع کرده است.

فیلیپا کندلر، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در اسلام آباد، به الجزیره گفت که پاکستان باید قبل از اخراج آنها به مشخصات افغان های بدون مدرک توجه کند، زیرا بسیاری از آنها نیاز به حمایت بین المللی دارند.

پاکستان کنوانسیون 1951 سازمان ملل که از حقوق پناهندگان حمایت می کند، امضا نکرده است. این کشور همچنین فاقد قوانین داخلی برای حمایت از پناهندگان و همچنین رویه هایی برای تعیین وضعیت افرادی است که به دنبال حمایت بین المللی در داخل مرزهای خود هستند.

این خبر را در الجزیره ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com