Wp Header Logo 366.png

شفقنا- یک مقام ترکیه‌‌ای از آغاز همکاری مشترک میان این کشور و آمریکا در مورد ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: یک مقام ارشد وزارت انرژی ترکیه روز سه شنبه گفت که ترکیه در حال مذاکره با ایالات متحده در مورد ساخت نیروگاه های هسته ای در مقیاس بزرگ و راکتورهای کوچک مدولار یا (SMR) است.

یوسف سیلان در کنفرانسی درباره نیروگاه های هسته ای به رویترز گفت: «ایالات متحده به هدف ترکیه برای افزایش ظرفیت انرژی هسته ای و ساخت نیروگاه های جدید علاقه جدی نشان می دهد. ما در حال مذاکره با ایالات متحده برای نیروگاه های بزرگ مقیاس و راکتورهای کوچک مدولار هستیم.
جف فلیک، سفیر ایالات متحده در ترکیه ماه گذشته به رویترز گفته بود که آنکارا با ما و دیگران درباره (ساخت) راکتورهای کوچک مدولار صحبت کرده است. ما با آنها کار می کنیم تا از هر طریقی که می توانیم وابستگی آنها (به روسیه) را کاهش دهیم.

سیلان گفت: مذاکرات با کره جنوبی و روسیه برای دومین نیروگاه هسته ای که قرار است در منطقه دریای سیاه (سینوپ) ساخته شود ادامه دارد. برای ساخت نیروگاه سوم در منطقه تراکیه هم با SPIC چین مذاکره شده است.
در همین حال ساخت اولین نیروگاه هسته ای 4800 مگاواتی ترکیه توسط شرکت روس اتم روسیه در آکویو در منطقه مدیترانه ترکیه ادامه دارد.
ترکیه قصد دارد سه نیروگاه هسته‌ای چهار راکتوری بسازد و آنها را با راکتورهای کوچک مدولار برای مجموع ظرفیت تولید 20000 مگاوات تکمیل کند تا ترکیب تولید برق خود را متنوع نماید.

این خبر را در رویترز ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com