Wp Header Logo 594.png

مهدی کروبی

اقتصاد۲۴- متن کامل پیام مهدی کروبی در باره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

بسمه تعالي

مردم عزیز ایران

کسانی که رای دادید

و کسانی که رای ندادید

شما در برابر هم نیستید ، در کنار هم هستید .

رای همه شما رای به تغییر بود ؛ چه با رای دادن ، چه با رای ندادن . رای به مسعود پزشکیان – با وجود رد صلاحیت همه اصلاح طلبان – یک ” نه بزرگ ” به … بود … غیبت نزدیک به ۶۰ درصد ملت در انتخابات پیامی به … در اعتراض به رد صلاحیت‌ها، حذف مردم ، توهین به زنان و نادیده گرفتن جوانان، ناکارآمدی و فساد دولت و سرکوب اعتراضات بود .

و این همه انتقادات و اعتراضاتی بود که رای دهندگان هم به آن باور دارند .همان رای دهندگانی که با رای خود مسعود پزشکیان را به نفر اول انتخابات بدل کردند .

چه بسیار خانواده‌هایی که والدین رای دادند و فرزندان رای ندادند. و فرزندانی که رای دادند اما والدین رای ندادند. این تفاوت روش درون خانواده ای است .اما هدف مشترک است :

شکستن انحصار و از بین بردن حاکمیت یکدست .

دروغ می‌گویند و بی انصافی می‌کنند. مسعود پزشکیان با دیگران فرق می‌کند. سالم و پاکدست و روشن بین است . رای شما به او رای به اصلاح نظام است و نه فقط رای به حفظ نظام . نظام را … یک جناح خلاصه نکنید. نظام یعنی مردم . … .نظام بدون مردم معنا ندارد. همانطور كه امام عظيم الشان ره فرمود: “ميزان رأي ملت است”… .

اگر نظام از اساس خود که جمهوریت است دور شود و به جای اکثریت ، اقلیت بر ملت حکومت کند دیگر نه جمهوری است و نه اسلامی و باید ملت نظام را به نقطه اول خود برگردانند. اگر این به معنای رای به نظام است ، پس برای اصلاح نظام باید رای داد . و این همان هدف مشترک رای دهندگان و تحریم کنندگان انتخابات است .

اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود .مگر تحریم برای تغییر نبود ؟ حالا نوبت تغییر سرنوشت است .نباید به دست خود

زمینه تحکیم انحصار را فراهم کنیم …. آنان ما را اقلیت می‌خواهند ، باید قدرت اکثریت را نشان داد . باید کار ناتمام را تمام کنیم .باید در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم …

منبع: جماران

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com