Wp Header Logo 637.png

شفقنا- درحالیکه آمارها از افزایش شدید قیمت مواد غذایی در انگلیس خبر می‌دهند، حزب کارگر این کشور در آستانه بازگشت به قدرت قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: پیش‌بینی شرکت نظرسنجی «سورویشن» نشان داد که حزب کارگر بریتانیا قرار است در انتخابات سراسری روز پنج‌شنبه با تعداد کرسی‌های رکورددار به قدرت برسد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد حزب کارگر به راهبری کِر استارمر 484 کرسی از 650 کرسی پارلمان را به دست خواهد آورد. این بسیار بیشتر از 418 کرسی است که تونی بلر، رهبر سابق حزب در پیروزی قاطع معروف خود در سال 1997 کسب کرد. پیش بینی می شود که محافظه کاران که در 14 سال گذشته در قدرت بوده اند تنها 64 کرسی به دست آورند که کمترین کرسی از زمان تأسیس حزب در سال 1834 خواهد بود.

در همین حال الجزیره هم در گزارشی اعلام کرد: افزایش هزینه های زندگی یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در میان انگلیسی‌ها است که در انتخابات این هفته بروز خواهد کرد. بودجه خانوارها در چند سال گذشته به دلیل تورم بالا که ناشی از پیامدهای همه گیر کووید19 و جنگ در اوکراین است، تحت فشار قرار گرفته است. با توجه به بالا بودن نارضایتی عمومی از استانداردهای زندگی، رأی دهندگان روز پنجشنبه آماده هستند تا حزب محافظه کار حاکم را از قدرت کنار بزنند و برای اولین بار از سال 2010 حزب کارگر را به قدرت برگردانند.

بر اساس داده های اداره ملی آمار (ONS)، قیمت مواد غذایی امروز حدود 31 درصد بیشتر از سه سال پیش است.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com