Wp Header Logo 1276.png

شفقنا- مردم فرانسه در دور دوم انتخاباتی که نظیر آن در دهه‌های گذشته وجود نداشته، بر سر صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: صندوق‌های رای در دومین و آخرین دور از انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه روز یکشنبه با بیش از 500 کرسی در مجلس شورای ملی باز شد. میزان مشارکت در نیمروز بیشترین میزان در 43 سال گذشته بوده و در ظهر به 26.63 درصد رسیده است. این رای، نخست وزیر بعدی فرانسه را مشخص خواهد کرد که احتمالاً از حزب یا ائتلافی خواهد بود که بیشترین کرسی ها را به دست آورده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از شکست از حزب راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در 9 ژوئن، پارلمان را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام قانونگذاری شد.
مجموع 577 نماینده مجلس ملی برای یک دوره پنج ساله در دو دور (30 ژوئن و 7 ژوئیه) انتخاب می شوند. پس از

بر اساس آمار وزارت کشور، حزب راست افراطی مارین لوپن پس از دور اول با 33 درصد آرا پیشتاز شد و ائتلاف چپ جبهه مردمی جدید با تقریبا 28 درصد در رتبه دوم قرار گرفت. ائتلاف حاکم مکرون با 20 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت. رای گیری دور دوم از شنبه در سواحل کانادا در قلمرو سنت پیر و میکلون در اقیانوس اطلس شمالی آغاز شد و پس از آن مناطق فرانسوی در سراسر دریای کارائیب، اقیانوس آرام جنوبی و اقیانوس هند به همراه رای دهندگان فرانسوی ساکن خارج از کشور ادامه یافت.

یک پارلمان نه چندان قوی و حائز اکثریت به شدت به اقتدار امانوئل مکرون لطمه وارد می‌کند و یک دوره طولانی بی‌ثباتی و بن‌بست سیاست‌ها را در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نوید می‌دهد.

اگر حزب ملی‌گرا اکثریت را به دست آورد، اولین دولت راست افراطی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود و در زمانی که احزاب پوپولیست در حال تقویت حمایت در سراسر قاره هستند، موجی از شوک را به اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد.

این خبر را در فرانس24 ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com