Wp Header Logo 1697.png

شفقنا- یک وکیل فرانسوی از اقدام نیروهای پلیس این کشور در بازداشت یک اندیشمند حامی فلسطینیان ساکن نوار غزه خبر داده و تاکید کرد که به وی اتهام دفاع از تروریسم وارد شده است.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «رفیق شکات»، وکیل فرانسوی الجزایری تبار در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که پلیس این کشور «فرانسوا بورگا»، دانشمند علوم سیاسی و از حامیان نوار تحت محاصره غزه را بازداشت کرده است.

این وکیل الجزایری تبار در ادامه پیام خود ضمن اعلام این که نیروهای پلیس فرانسه بورگا را در شهر «اکس-آن-پرووانس» در جنوب این کشور و به بهانه «دفاع از تروریسم» دستگیر کردند، این اقدام را محکوم کرده و خاطر نشان ساخته که «جای استاد دانشگاه در مرکز پلیس نیست».

این وکیل فرانسوی در گفت و گو با آناتولی نیز عنوان کرد که سازمان یهودی اروپا (OJE) از این کارشناس 76 ساله امور جهان عرب و اسلام هراسی به دلیل این که دوم ژانویه گذشته پیامی را در حساب کاربری خود در ایکس بازنشر کرده بود، شکایت کرده است.

شکات همچنین تاکید کرد که این اندیشمند دارای سابقه سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا، با استناد به موقعیت خود به عنوان یک پژوهشگر و همچنین کتاب هایی که تالیف کرده، پاسخ هایی صادقانه ارائه می دهد.

به گفته شکات، از اندیشمند مذکور در مجالس ملی و سنا به عنوان دو مجلس سفلی و علیای پارلمان فرانسه و دیوان کیفری بین المللی (ICC) در مورد درگیری در نوار غزه پرسش هایی مطرح شده و وی نیز فرصت یافته تا نظر خود را در این باره بیان کند.

این در حالی است که بورگا پیشتر در اظهار نظرهای مختلف به طور علنی از غزه حمایت کرده و در پیامی در ایکس طی سال جاری میلادی نیز تاکید کرده بود که برای رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بسیار بیشتر از رهبران رژیم صهیونیستی احترام قائل است.

این اندیشمند فرانسوی که در اواخر ماه گذشته میلادی نیز برای بازجویی به اتهام «ستایش تروریسم» توسط پلیس احضار شده بود، همچنین موضع کشورش در قبال جنبش حماس را مورد انتقاد قرار داده و آن را تسلیم شدن در برابر سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرده است.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی با وجود این که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 میلادی، در دیوان کیفری بین المللی به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی خود به نوار غزه محاکمه می شود و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز بیش از سه ماه پیش برای برقراری آتش بس فوری قطعنامه به تصویب رسانده، همچنان برای دویست و هفتاد و هفتمین روز پیاپی به جنگ مرگبار و ویرانگر در این نوار تحت محاصره ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس، تاکنون نزدیک به 38 هزار و 250 شهید و بیش از 88 هزار زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند و باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار غزه و دارایی های ساکنان آن و همچنین آوارگی چندین باره بیشتر جمعیت نزدیک به دو میلیون و 300 هزار نفری نوار و بروز قحطی در مناطق مختلف آن به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com