Wp Header Logo 2061.png

شفقنا آینده- یک کارشناس مسائل منطقه می گوید: به نظر نمی رسد نتانیاهو به دنبال آتش بس در غزه باشد چرا که همه راه های منجر به آتش بس را محدود و مسدود کرده است. اسرائیل به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است ولی از آنجا که مردم فلسطین با پایداری و مقاومت بی نظیر خود نشان دادند که حاضر به ظلم اسرائیل نیستند و این رژیم تا کنون نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود برسد لذا در تلاش است که به جنگ غزه ادامه دهد.

آقای مصیب نعیمی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این که چه تحولاتی در آینده خاورمیانه پیش بینی می شود با توجه به تنش های اخیر صورت گرفته آیا ممکن است منطقه درگیر جنگی گسترده شود اظهار داشت: با توجه به مجموع نظرات و اتفاقاتی که در جریان جنگ غزه رخ داده است نشان می دهد رژیم کودک کش اسرائیل از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است و با کشتن انسان های بیشماری روی قساوت و خشونت خود را نشان داده است و اخیرا نیز با ترورهایی که در تهران و بیروت انجام شد نشان می دهد اسرائیل به هیچ روی به دنبال آتش بس در غزه نیست.

وی افزود: پاسخ ایران به جنایت های صورت گرفته اسرائیل و خدشه وارد کردن تمامیت ارضی ایران قطعی خواهد بود و شاید با توجه به واکنش احتمالی اسرائیل به نظر برسد که منطقه ممکن است درگیر جنگ گسترده تری شود ولی به نظر شخصی من بعید است اسرائیل بخواهد در ابعاد وسیع به پاسخ احتمالی ایران واکنش نشان دهد چرا که اسرائیل به شدت آسیب پذیر است و هر گونه خطای احتمالی از سوی این رژیم منجر به فراهم آوردن مقدمات نابودی خود را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه اخیرا کشورهای زیادی در تماس با ایران خواهان عدم پاسخ کشورمان به جنایت های اسرائیل هستند گفت: این کشورها که با ترغیب آمریکا نسبت به این امر اقدام می کنند اما متاسفانه تا کنون قادر نبوده اند ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کنند و فقط به ایران فشار می آوردند در حالی که این اسرائیل است که دست به جنایت های بیشماری زده است و باید متوقف شود.

نعیمی در مورد اینکه ممکن است بعد از این تنش ها آتش بسی در غزه اتفاق بیوفتد اظهار داشت: به نظر نمی رسد نتانیاهو به دنبال آتش بس در غزه باشد چرا که همه راه های منجر به آتش بس را محدود و مسدود کرده است. اسرائیل به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است ولی از آنجا که مردم فلسطین با پایداری و مقاومت بی نظیر خود نشان دادند که حاضر به ظلم اسرائیل نیستند و این رژیم تا کنون نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود برسد لذا در تلاش است که به جنگ غزه ادامه دهد.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com