Wp Header Logo 2094.png

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنان سوابق بیمه تامین اجتماعی به طور کامل به پایگاه داده اعتباری برای اعتبارسنجی متصل نشده است.

*همچنان سوابق بیمه تامین اجتماعی به سامانه اعتبار سنجی متصل نشدهبه گزارش  خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ از حدود ۱۷ سال پیش سامانه اعتبارسنجی ایرانیان برای ارائه رتبه اعتباری به افراد راه اندازی شد. سامانه‌ای که تکمیل کردنش در گرو اطلاعاتی بود که برخی از دستگاه‌ها باید در اختیار این سامانه می‌دادند، اما همچنان برخی از دستگاه‌ها یا هنوز متصل نشده اند و یا همچنان در مرحله آزمایش اطلاعات خود هستند. مدل اعتبارسنجی اکنون ارتقا پیدا کرده و اگر به طور کامل راه اندازی شود تقریبا کل جمعیت می‌توانند دارای گزارش اعتباری باشند. 

آقای روحانی گفت: یکی از موضوعات در دستور کار جدی شرکت اعتبارسنجی در چند سال اخیر، توسعه داده ها و تکمیل پایگاه داده اعتباری در بانک مرکزی بود.در حال حاضر بانک مرکزی اطلاعات مربوط به تسهیلات، ضمانت نامه ها، اطلاعات رفع تعهدات ارزی و اطلاعات چک های صادره و برگشتی را در اختیار این پایگاه داه قرار داده است. از سوی قوه قضائیه اطلاعات محرومیت های مالی و اظهار ورشکستگی ها ارائه شده؛ سازمان ثبت احوال هم اطلاعات هویتی را در اختیار قرار داده. 

او ادامه داد: یکی دیگر از تمرکز های جدی در رابطه با اجرایی کردن مدل اعتبارسنجی در زمینه اتصال سازمان امور مالیاتی به این پایگاه داده بود؛ زیرا، یکی از مبنا های اصلی این پایگاه، اطلاعات مالیاتی افراد بود که این اطلاعات اکنون از سوی سازمان امورمالیاتی به این پایگاه داده شد.

به گفته معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاعات بیمه مرکزی و گمرک در حال تبادل نمونه های داده هستند و زمانی که آزمایش مدل هایشان به پایان برسد اتصال وب سرویس برقرار خواهد شد. وزارت رفاه هم اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان را در رابطه با صدک بندی خانوار در اختیار این پایگاه داده قرار داده است. همچنین اطلاعات جرائم راهنمایی و رانندگی هم در اختیار این پایگاه قرار گرفت.

آقای روحانی در آخر گفت: همچنان سوابق بیمه تامین اجتماعی به طور کامل متصل نشده است.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com