Wp Header Logo 2654.png

شفقنا- عبدالباری عطوان با اشاره به رونمایی حزب الله لبنان از تونل های زیرزمینی در جنوب لبنان و به همراه آن سکوهای پرتاب موشک در این سایت زیر زمینی گفت: «حقیقتا این یک غافلگیری بسیار بزرگ از جانب حزب الله لبنان در این برهه حساس بود و چه بسا چنین زیرساخت هایی در شمال و شرق و غرب لبنان هم وجود داشته باشد.»

به گزارش شفقنا، عطوان با اشاره به دعوت رجب طیب اردوغان از محمود عباس برای سخنرانی در مجلس ترکیه اظهار کرد: همانطور که بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا دعوت شد، عباس نیز برای سخنرانی در مجلس ترکیه دعوت شد.

وی با اشاره به اینکه عباس در آنجا یک سخنرانی شهادت طلبانه و بی سابقه انجام داد و گفت که به غزه می رود، ادامه داد: او از شورای امنیت خواست که سفر او به غزه را تامین امنیت کند. چرا از اسرائیل که با آنها هماهنگ است نمی خواهد که سفر او را تامین امنیت کنند.

عطوان با بیان اینکه محمود عباس غزه را فراموش کرده بود و حالا و پس از ده ماه به فکر آن افتاده است، بیان کرد: آیا انتظار داری که در آنجا برای تو فرش قرمز پهن کنند در حالی که غزه را به طور کامل رها کردی.

تحلیلگر جهان عرب در ادامه سخنان خود با اشاره به انتشار ویدئوی حزب الله لبنان در خصوص تاسیسات نظامی موسوم به «عماد 4» در زیر زمین گفت: «انتشار این ویدئو دل آدم را خنک می کند چون در لبنان و حاوی کامیون ها و موشک ها و تاسیسات موشکی بزرگ بود. این همان دستاورد مردمی است که بی سر و صدا و بدون اینکه در طبل و کرنا کنند، کارشان را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه این ویدئو حاوی پیامی قوی به دولت اشغالگران بود، افزود: پیام این بود که ما خواب نیستیم و حواسمان به شما هست. حمله پیشدستانه را روی زمین انجام دهید در حالی که ما زیر زمین آماده هستیم و 150 هزار موشک سنگین و دقیق آماده پرتاب به حیفا، تل آویو و قدس اشغالی هستند.

عطوان ادامه داد: این نشان می دهد که کل لبنان اکنون زیر زمین آماده هرگونه رویارویی با دولت اشغالگران است. به اعتقاد من این ویدئو در برهه بسیار حساس و بسیار مهمی منتشر شده است و حاوی پیام آمادگی کامل برای اسرائیلی هاست و اگر جنگی رخ دهد، این جنگ برای اشغالگران ویرانگر خواهد بود و مانند جنگ 2006 نخواهد بود. به اعتقاد من پاسخ تلافی جویانه به ترور شهید هنیه و شهید فواد شکر آماده است و فقط زمان آن است تا تاثیرگذار باشد. پیام حزب الله کاملا واضح بود و آن اینکه به مذاکرات نیازی ندارد.

متن خبر در رای الیوم

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com