Wp Header Logo 2693.png

شفقنا- نماینده رهبر انقلاب اسلامی  در عراق در دیدار با شیوخ و عشائر شیعه و سنی شهر بلد در استان صلاح‌الدین، از نقش آنها در برپایی مواکب حسینی و پذیرایی از زوار حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شفقنا، آیت الله سید مجتبی حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در یکی از مواکب مشترک ایران و عراق در شهر بلد، در سخنانی گفت: یکی از مسائل مهم در مسئله اربعین حسینی، ‌همراهی و یکی شدن ملت‌های ایران و عراق است.

وی افزود: جلوه های زیبایی از محبت و عشق ملت‌های ایران و عراق به یکدیگر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نمایان است که این همدلی‌ها سبب نزدیک شدن بیش از پیش دو ملت‌ و آشنایی آنها با آداب و رسوم یکدیگر خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اهداف عالی اربعین حسینی ارتباط میان ملت‌های مختلف همانند مناسک حج است.

وی خاطرنشان کرد: حماسه بزرگ تمدن‌ساز اربعین، همانند حج برکات بسیاری برای امت اسلام در پی دارد که باید از این برکات برای تقویت جهان اسلام بهره‌برداری نمود.

وی افزود: اینکه شما برادران در منطقه سنی نشین عراق در برپایی موکب امام حسین (علیه السلام) شرکت کرده‌اید، بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در فلسفه عاشورا به مساله‌ای که کم توجهی می‌شود آن است که امام حسین (علیه السلام) مخصوص شیعیان نیست و متعلق به همه فرق اسلامی است.

وی افزود: امام حسین (ع) امام همه مسلمین است و ایشان در روز عاشورا فرمودند که برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام و نفرمودند که برای شیعیان پدرم قیام کرده‌ام، لذا امام حسین(ع) برای تمام مسلمین قیام کرده است.

وی گفت: باید این تلقی که امام حسین (ع) و اربعین فقط برای شیعیان است را به یک نگاه جهان شمول تبدیل کرد زیرا سیدالشهداء برای تمام مسلمانان و حتی دیگر ادیان ابراهیمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اهل سنت هم احترام خاصی برای امام حسین (ع) قائل هستند و اگر به اربعین حسینی از منظر انسانی هم بپردازیم، عاشورا و اربعین مربوط به بشریت است زیرا مساله عاشورا مساله صبر و ایستادگی در مقابل ظالم است که این مهم یک مساله انسانی و نیاز همه بشریت در طول تاریخ است.

آیت الله حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد برپایی مواکب حسینی مشترک ایرانی و عراقی بیشتری در ایام اربعین باشیم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com