Wp Header Logo 2759.png

شفقنا- اخبار، فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه کشور به دلیل گستردگی و مشغله مدیران حوزه های علمیه کمتر مورد توجه حوزویان و یا افکار عمومی قرار گرفته و می گیرد، شفقنا در کنار انعکاس مهمترین خبرهای حوزه های علمیه به صورت روزانه، بخشی از فعالیتهای حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور و شهرستان ها را به صورت بسته خبری تقدیم مخاطبان ارجمند می کند:

دوره آموزشی «تربیت خطیب» در قم

مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، دوره آموزشی مهارتی تربیت خطبای عالم و توانمند در تراز انقلاب اسلامی در سطوح ملی و بین المللی را برگزار می کند. دارا بودن مدرک سطح ۳ رشته های تخصصی فقهی و غیر فقهی و یا معادل آن و احراز توانمندی های اولیه در خطابه و سخنرانی از شرایط شرکت در این دوره بیان شده است. علاقمندان از اول تا ۲۰ شهریورماه فرصت دارند از طریق @amtth۳ یا حضور در دفتر معاونت تبلیغ حوزه واقع در مدرسه دارالشفاء و نیز مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ واقع در مجتمع شهید صدوقی برای شرکت در این دوره ثبت نام کنند.

تدوین دوره‌های آموزشیِ پاسخگویی به شبهات

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: بنا داریم که در رویکرد جدید آموزشی حوزه‌های علمیه، درسی با عنوان پاسخگویی به شبهات در زمینه‌های مختلف را بعنوان یک برنامه آموزشی برای طلاب سطح اجرایی کنیم. معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، دوره‌هایی را با حضور اساتید مجرّب در قم و دیگر استان‌های کشور برگزار خواهد کرد.

برگزاری کارگاه پژوهشی پایان نامه نویسی ویژه روحانیون سطح ۳

کارگاه پژوهشی پروپوزال و پایان نامه نویسی ویژه روحانیون سطح ۳ حوزه های علمیه اهل سنت استان گلستان برگزار شد. در این کارگاه که در مدرسه علوم دینی حاجی ابائی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد، دکتر احمد سعادت از اساتید برجسته نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان به تدریس شیوه های نوین نگارش پیشنهاد پژوهشی و پایان نامه پرداخت.

افتتاح کارگاه آموزشی شیوه تأسیس و راهبری مدارس وابسته به حوزه 

کارگاه آموزشی شیوه تأسیس و راهبری مدارس وابسته به حوزه علمیه قم برگزار می شود. از فردا یکشنبه ۲۸ مردادماه لغایت یکم مهرماه ۱۴۰۳، تمامی طلاب علاقه مند مقطع تحصیلی سطح دو به بالا می توانند با ثبت نام از طریق پرتال مهارت‌خانه طلاب در این دوره آموزشی ویژه شرکت کنند.

آغاز جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش

 در راستای کمک به تأمین معلم در مدارس آموزش و پرورش از طریق سرباز معلم، امسال نیز وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب سرباز طلبه را از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کرده است. طلاب توانمند و علاقه‌مند به خدمت در این عرصه می توانند از ۲۷ مردادماه لغایت ۱۰ شهریور با مراجعه به صفحه کاربردی خود (نجاح) اقدام به ثبت نام کند.

سفر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه به عتبات عالیات

اساتید، نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه به همراه خانواده های آنان در قالب ۴ کاروان زیارتی در محرم الحرام سال ۱۴۰۳ با حضور قریب به ۵۰۰ نفر به سفر زیارتی عتبات عالیات رفتند.

تمدید رتبه علمی پژوهشی فصلنامه حکومت اسلامی

شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی با توجه به نظر ارزیابان و مصوبه کمیسیون نشریات علمی حوزوی با تمدید رتبه علمی پژوهشی نشریه فصلنامه حکومت اسلامی موافقت کرد. این نشریه به صورت فصلنامه منتشر می شود و صاحب امتیاز آن دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و سردبیر آن آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری می باشد.

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com