Wp Header Logo 3015.png

طراحی ویلا، بخشی از ساخت و ساز یک ویلا است که به منزله ی ساخت یک خانه ی نسبتا بزرگ در منطقه ای تفریحی با آب و هوای دلنشین می‌باشد. کسی که می‌خواهد طراحی ویلا را انجام دهد، باید به معماری؛ جغرافیا و هندسه تسلط کامل داشته باشد. یکی از سریع ترین روش ساخت ویلا همواری با پیمانکار مجرب است تا با برنانه ریزی درست در زمان مقرر ویلا را تحویل دهد. علل مختلفی برای طراحی ویلا وجود دارد که می‌توان اصلی ترین علت آن را مشاهده ی سه بعدی ویلا، پیش از ساخت آن دانست تا شما بدانید که آیا صرف هزینه برای ساخت این ویلا منطقی است یا خیر.

طراحی ویلا

کسی که کار طراحی ویلا انجام می‌دهد، باید سلیقه و نظر مشتری را در تمام مراحل طراحی رعایت کند‌. ویلاها در سبک ها و روش های مختلفی ساخته می‌شوند و هرکس با توجه به سلیقه ی خود، یکی از این روش ها را انتخاب کرده و در سازه ی خود از آن استفاده می‌کند. انواع روش های ساخت ویلا عبارتند از: سنتی، مدرن، ییلاقی، مدیترانه ای، لاکچری، شهری و… . بیشتر ویلاهایی که در ایران ساخت می‌شوند، در سبک مدرن اجرا می‌شوند.

مراحل ساخت ویلا

خرید زمین ویلا

پیش از شروع اقدامات اوليه برای ساخت ویلا، باید زمینی مناسب را برای سازه ی خود انتخاب کنیم زیرا این مرحله، کیفیت ویلای ما را مشخص می‌کند. هر منطقه ای دارای جنس خاک متفاوتی است که در روند گود برداری و پی ریزی برای سازه موثر است.

طراحی نقشه ی ویلا

بهتر است در این مرحله، به سراغ مهندس معمار یا مهندس نقشه کشی بروید. زیرا طراحی اصولی ویلا، تاثیر زیادی در تضمین ایمنی آن دارد. با طراحی کردن نقشه ی ویلا است که محل قرار گیری هر یک از بخش های خانه مانند اتاق خواب، آشپزخانه نشیمن و… مشخص می‌شود.

گودبرداری و فونداسیون

مرحله ی گود برداری را باید یک مرحله ی خیلی مهم دانست. زیرا در این مرحله است که میزان استحکام و مقاومت یک سازه مشخص می‌شود. به هر میزان که گود برداری عمیق تر باشد، سازه محکم تر و مقاوم تر خواهد بود. این مرحله به دقت و ظرافت زیادی نیز احتیاج دارد. زیرا اگر این مرحله با دقت کافی انجام نشود، ممکن است بر اثر گود برداری ساختمان های کناری دچار ترک یا ریزش شوند.

بتن ریزی و اسکلت بندی

این مرحله باید با نظارت مهندسان انجام شود. اینکه ویلای شما چگونه پی ریزی شده زمانی مشخص می‌شود که اسکلت بندی تمام شود. در این مرحله از میلگرد برای مشخص کردن اسکلت بندی استفاده می‌شود.

علاوه بر این، کیفیت بتنی که استفاده می‌کنیم تعیین می‌کن

د که عمر ویلا تا چه مقدار خواهد بود. طبيعتا هرچقدر کیفیت بتنی که استفاده می‌کنیم بالاتر باشد، عمر ویلا بیشتر خواهد بود.

طراحی ویلا

دیوار چینی و سقف کشی

این مرحله بیانگر شروع رسمی ساخت و ساز می‌باشد. دیوار چینی در یک ویلا چارچوب کلی آن را مشخص می‌کند. با آغاز دیوار چینی، محل دقیق قرارگیری هر یک از بخش های خانه مشخص می‌شود. بعد از اتمام دیوار چینی، سقف کشی ساختمان آغاز می‌شود تا سازه از آسیب های احتمالی در امان باشد.

نصب تاسیسات

بعد از اتمام دیوار چینی و سقف کشی، نوبت به نصب تجهیزات و تاسیسات ویلا می‌رسد. اقداماتی که در این مرحله انجام می‌شوند عبارتند از: سیم کشی، لوله کشی، چارچوب ها، نصب شیرآلات، نصب تهویه های هوا، نصب سیستم سرمایش و گرمایش و… . بهتر است این مرحله با دقت و ظرافت بالایی انجام شود. زیرا علاوه بر اینکه زیبایی سازه ی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، ممکن است بعد ها برای ساختمان شما مشکلاتی را به وجود بیاورد. برای مثال اگر سیم کشی یا لوله کشی ساختمان مشکلی داشته باشد، هزینه ی نصب دوباره یا تعمیر آن ها بسیار زیاد خواهد شد.

نما کاری و محوطه سازی

بعد از اتمام تمام مراحل بالا، نوبت به نماکاری می‌رسد. در طراحی ویلا و اجرای نمای یک ویلا از متریال مختلفی مانند چوب، سرامیک، سنگ مصنوعی و… استفاده می‌شود. بعد از اجرای نما محوطه سازی انجام می‌شود که به نوعی بیانگر اتمام ویلا سازی شما است.

چه مواردی در سرعت ساخت ویلا تاثیرگذار است؟

در سریع ترین روش ساخت ویلا عوامل متعددی نقش دارند. بهترین روشی که با آن می‌توان سرعت ساخت و ساز را بهبود بخشید به کار گیری سازه های فولادی خرپایی یا مثلثی شکل است. استفاده از این روش می‌تواند زمان و هزینه هایی که برای ساخت یک ویلا صرف می‌کنید را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. از ویژگی های استفاده از سازه های فولادی خرپایی می‌توان موارد متعددی را نام برد. از جمله: فونداسیون سبک، نصب سریع با به کارگیری پیچ و مهره و امکان جا به جایی، مقاومت در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، سقف ریزی کمتر و… . همچنین می‌توان از روش LSF نیز برای کاهش مدت زمان ساخت ویلا استفاده کرد. این روش را می‌توان در انواع شرایط اقلیمی به کار برد. در این روش تلاش می‌شود تا کمترین آسیب به طبیعت و محیط زیست وارد شود. در این سبک از ویلا سازی، اسکلت ویلا در کمتر از ۷ روز ساخته و نصب می‌شود و کل پروسه ی ساخت و ساز حدود ۲ ماه به طول می‌انجامد.

طراحی ویلا

ساخت ویلا را باید به چه کسانی بسپاریم؟

اگر شما تصمیم دارید که ویلایی را به عنوان محل استراحت، تفریح یا حتی برای زندگی کردن بسازید، بهتر است پیش از اقدام به شروع ساخت، ابتدا تحقیق کنید که چه کسانی برای انجام مراحل ساخت و ساز مناسب ترند. انتخاب پیمانکار خوب در ساخت و طراحی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است. در وهله ی اول برای اینکه یک سازه با کیفیت و با مقاومت بالا داشته باشید، بهتر است از مهندسین معماری، نقشه کشی و عمران که در زمینه ی کاری خود متخصص و ماهر هستند کمک بگیرید. شما حتی باید در انتخاب کارگران ساختمان سازی نیز دقت کافی را به خرج دهید. زیرا تمامی مراحل ساخت و ساز بر عهده ی آنها می‌باشد و اگر آنها در یکی از مراحل ساخت اشتباهی مرتکب شوند، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به وجود بیاید. همچنین بهتر است از پیمانکارانی استفاده کنید که با تجربه باشند و از مهارت و دانش کافی در زمینه ی ساخت، طراحی ویلا و پیمانکاری برخوردار باشند.‌

نوآوران ویلا

طراحی ویلا اولین دغدغه افرادی است که قصد ساخت ویلارا دارند. برای استفاده حداکثر و کاربردی از فضا همچنین یک سازه زیبا نیاز به یک طراح ویلا دارید‌‌. نوآوران ویلا طراح ویلاهای لوکس و مدرن در ایران طبق سلیقه شما خروجی کار بینظیری را به شما ارائه میدهد. نوآوران ویلا گروه مهندسی ساخت ویلا با بیش از ده سال تجربه اماده مشاوره و بررسی شرایط ساخت و طراحی شما را دارد‌. با مشاهده نمونه کار های این تیم حرفه ای و مهندسین مجرب آن پی به جزئیات و سلیقه معمار ببرید.شماره تماس 09124449913

سخن پایانی

همانطور که از ابتدای مقاله همراه ما بودید، متوجه شدید که رعایت تک تک اصول ساخت و طراحی ویلا تاثیر زیادی بر میزان مقاومت و ایمنی یک سازه دارد. همچنین دانستیم که علت طراحی ویلا پیش از اقدام برای ساخت و ساز، تا چه حد مهم و حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله، ما با مراحل ساختمان سازی آشنا شدیم و فهمیدیم که رعایت هریک از این مراحل، به چه اندازه حیاتی و مهم است.

تعداد کلمات مطلب: 1079

اپلیکیشن مجله دلتا

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com