Wp Header Logo 3104.png

شفقنا- سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از 38 هزار خانواده تحت تاثیر باران‌های شدید و سیلابی که در هفته‌های گذشته یمن را درنوردیده است، متاثر شده‌اند و پیش‌بینی می‌کند که این باران‌های شدید تا سپتامبر ادامه داشته باشد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن از طریق پلتفرم X اعلام کرد که طی هفته‌های گذشته، باران‌های شدید و جاری شدن سیل گسترده به خانه‌ها، پناهگاه‌های آوارگان و زیرساخت‌های عمومی از جمله مدارس، جاده‌ها و تأسیسات بهداشتی نیز آسیب‌های غیرقابل تعمیری وارد کرده است».

این سازمان گفت: تعداد خانواده‌های آسیب‌دیده در ماه آگوست حدود ۱۹ هزار و ۵۷۵ خانوار در حجه و حدیده، ۹ هزار و ۷۶۹ خانوار در مأرب، ۵ هزار و ۳۲۱ خانوار در تعز و ۳ هزار و ۶۲۰ خانوار در صعده بوده است که تعداد کل خانواده‌های آسیب‌دیده را به ۳۸ هزار و ۲۸۵ خانوار رساند.

دفتر سازمان ملل متحد تاکید کرد که «استان‌های حدیده، حجه، مأرب، صعده و تعز از جمله استان‌های آسیب‌دیده هستند» و پیش‌بینی می‌کند «هوای سخت تا سپتامبر ادامه داشته باشد».

وی خاطرنشان کرد: از اواخر تیرماه، تیم‌های مکانیزم واکنش سریع توانسته‌اند ۱۱ هزار و ۶۵۳ خانواده آسیب‌دیده را راستی‌آزمایی کنند و تاکنون به ۸ هزار و ۵۴۲ خانواده کمک‌رسانی کرده‌اند.

یکشنبه گذشته، سازمان ملل متحد از کشته و زخمی شدن 73 نفر و زخمی شدن بیش از 34260 خانواده در تلفات اولیه باران‌های شدید و سیل‌های سیل آسا که از مارس گذشته یمن را درنوردید، خبر داد.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com