نصب پلاک رند غیرقانونی است

آبان 1402: سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، درباره خرید و فروش پلاک‌ رند یا به اصطلاح پلاک خاص و لاکچری اظهار داشت: به هیچ وجه پلیس چیزی به نام پلاک رند و پلاک لاکچری ندارد و تخصیص این نوع پلاک‌ها به طور کامل مسدود شده است. همه پلاک‌ها فارغ از نوع خودرو با هر میزان ارزش مادی، به طور اتفاقی و سیستمی صادر می‌شود و چاپ یا اختصاص پلاک به طور کامل از حالت دستی خارج شده است.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، سامانه‌های چاپ پلاک با ورود اطلاعات وسیله نقلیه، پلاک آن را به طور تصادفی انتخاب خواهند کرد. نصب پلاک‌ رند خودروهای دیگر بر روی خودروهای به اصطلاح لاکچری، کاملاً خلاف قانون است و در صورت مشاهده، خودرو توقیف و با متخلف برخورد قانونی می‌شود. وی اضافه کرد: پلاک‌های رند در لیست سیاه قرار دارد و از فرایند تخصیص خارج شده است.

حذف اتوماتیک پلاک رند از سامانه شماره گذاری

آبان 1400: سرهنگ محمدی (رئیس مرکز شماره گذاری پلیس) درباره وضعیت شماره پلاک‌های رند، گفته در پلاک‌های قدیمی که به مالکان جدید اختصاص می‌یابد یا در پلاک‌های جدیدی که به خودروهای نوشماره تخصیص داده می‌شود، دیگر شماره‌های رند وجود نداشته و حتی در صورت وجود، این پلاک‌ها بصورت سیستمی، از سامانه شماره‌گذاری حذف خواهند شد.

سرهنگ محمدی البته این نکته را هم یادآوری کرده که تا سال 1395، پلاک‌های رند (حتی با 5 شماره تکراری) نیز به متقاضایان واگذار می‌شد اما از آن سال به بعد، تخصیص پلاک رند متوقف شده و حتی پلاک‌هایی که 4 رقم تکراری داشته باشند نیز از سامانه حذف می‌شوند.


اخبار شماره گذاری خودرو

اخبار تعویض پلاک خودرو

source

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com