Wp Header Logo 361.png

­جلسه نشست شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید بعد از چهل روز تاخیر با دو غایب از اعضای شورا، بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ۱۱ نفر عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی هستند که بعد از چهل روز تاخیر اولین جلسه نشست شورای قیمت گذاری دیروز با دو غایب اصلی عضو شورا ، آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و آقای همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور نمایندگان آنان بدون نتیجه به پایان رسید. 

 

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با انتقاد از غیبت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این مورد به صورت مکتوب به رئیس جمهور اعلام و رسانه‌ای می‌شود.

 

در این نشست وزیر جهادکشاورزی گفت: برای تعیین قیمت‌های جدید، به کار کارشناسی بیشتری نیاز است به همین منظور تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی و تعیین خرید تضمینی گندم به هفته بعد موکول شد.

 

غلامرضا نوری قزلجه افزود: با توجه به تفاوت نظر‌های کارشناسی در جلسه شورای قیمت گذاری، در چند روز آینده جلسه‌ای دیگر برگزار و تصمیم نهایی برای تعیین قیمت خرید تضمینی ۳۲ محصول اساسی کشاورزی به ویژه گندم گرفته می‌شود.

 

وی افزود: در روز‌های اخیر کار‌های کارشناسی، جلسات و کمیته‌های لازم شکل گرفت تا مقدمات جلسه فراهم و قیمت خرید تضمینی در سال زراعی اعلام شود تا کشاورزان مطابق آن برنامه ریزی کنند. 

 

نخستین نشست رسمی شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای سال زراعی جدید برای تعیین قیمت خرید تضمینی ۳۲ محصول اساسی، به ویژه گندم دیروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

طبق قانون باید برای تعیین قیمت تضمینی، جلسات شورا حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی تشکیل و قیمت‌ها حداکثر تا آخر تیرماه همان سال تعیین شود.

 

گفتنی است: تاخیر شورای قیمت گذاری خرید تضمینی گندم و محصولات اساسی کشاورزی برای سال زراعی جدید، باعث گلایه کشاورزان و کاهش تا ۳۰ درصدی بهره وری به ویژه در تولید گندم می‌شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com