Wp Header Logo 524.png

شفقنا- وزارت دادگستری ایالات متحده یک شبکه تلویزیونی روسی و کارمندانش را متهم کرد. هدف از این اقدام مقابله با تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات امسال عنوان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: وزارت دادگستری ایالات متحده می گوید: دو کارمند راشاتودی روسیه مخفیانه 10 میلیون دلار به یک رسانه مستقر در تنسی پرداخت کرده اند.

آمریکا به تازگی مجموعه قوانینی را برای مقابله با آنچه دخالت روسیه و دیگر کشورها در سیاست داخلی این کشور به ویژه انتخابات معرفی کرده است که آخرین آنها صدور کیفرخواست دو کارمند رسانه دولتی روسیه است که به تأمین مالی مخفیانه یک شرکت رسانه ای آمریکایی برای ایجاد اختلافات سیاسی متهم شده‌اند. در این رابطه وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا کرد که دو کارمند راشاتودی روسیه از شرکت های صوری و هویت جعلی برای پرداخت 10 میلیون دلار به یک رسانه راستگرا در تنسی به عنوان بخشی از عملیات نفوذ تحت هدایت مسکو استفاده کرده اند.

«کوستیانتین کلاشنیکف» و «النا آفاناسیوا» با اتهامات مربوط به توطئه برای پولشویی و نقض قانون ثبت نام عوامل خارجی روبرو هستند. مریک بی گارلند، دادستان کل ایالات متحده با اعلام اسامی این دو گفت: این عملیات نفوذ که توسط روسیه و با هدف قرار دادن پنهانی و زیرپوستی انجام می‌شود به دنبال تاثیرگذاری منفی روی افکار عمومی آمریکا است. گارلند افزود: ما تلاش‌های یک رژیم استبدادی (روسیه) برای سوء استفاده از تبادل آزاد افکار در کشورمان به منظور پیشبرد مخفیانه کمپین تبلیغاتی مسکو را تحمل نخواهیم کرد.

گفتنی است مقامات وزارت دادگستری آمریکا نام این رسانه را که در تنسی مستقر است فاش نکرده‌اند اما از لابلای اخبار می‌توان حدس زد این شرکت خود را به عنوان «شبکه ای از مفسران (خارج از متن رایج سیاست در آمریکا) که بر مسائل سیاسی و فرهنگی غرب تمرکز می کنند» توصیف می کند. این توضیحات با یک رسانه معروف به دیدگاه‌های راست‌گرایانه‌ به نام «تِنِت مدیا» همخوانی دارد. «تیم پول»، «دیو روبین» و «بنی جانسون» از عوامل این رسانه گفته‌اند که قربانی عملیات روانی و اطلاعات جعلی روس‌ها شده‌اند.

در واکنش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: مسکو رسانه های آمریکایی را هدف قرار خواهد داد. هدف از اینگونه اقدامات واشنگتن ترساندن مردم آمریکا است و مستقیماً با تعهدات آنها در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات و کثرت گرایی رسانه ای در تناقض است.

این خبر را در الجزیره ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com