Wp Header Logo 928.png

شفقنا- تیمی از محققان در مرکز پیری سالم، دپارتمان پزشکی سلولی و مولکولی در دانشگاه کپنهاگ، عامل مهمی را کشف کردند که تأثیر قابل توجهی بر طول عمر دارد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «پروفسور لین جوئل راسموسن، نویسنده اصلی این مطالعه، پروتئینی (ژنی) به نام OSER1 را شناسایی کرد که می‌تواند طول عمر را افزایش دهد که در حیوانات مختلف مانند مگس‌های میوه، نماتدها، کرم ابریشم و در انسان نیز یافت می‌شود.»

شیکان لی، نویسنده اول این مطالعه گفت: ‌ما در ابتدا پروتئین‌های بالقوه‌ای که در بسیاری از ارگانیسم‌ها از جمله انسان یافت می‌شوند را مورد بررسی قرار دادیم.

محققان OSER1 را زمانی کشف کردند که گروه بزرگ‌تری از پروتئین‌ها را توسط فاکتور رونویسی اصلی FOXO، معروف به مرکز تنظیم طول عمر، مورد مطالعه قرار دادند.

وقتی این ژن با طول عمر کوتاه‌تر همراه باشد، خطر پیری زودرس و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن افزایش می‌یابد. بنابراین، دانستن نحوه عملکرد OSER1 در سلول‌ها و مدل‌های حیوانی بالینی برای دانش جامع ما در مورد پیری و سلامت انسان به طور کلی حیاتی است.

لی ادامه می دهد: «ما در حال حاضر بر روی کشف نقش OSER1 در انسان متمرکز هستیم تا اهداف دارویی جدیدی برای بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، مانند بیماری‌های قلبی عروقی و نورودژنراتیو فراهم شود.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com