Wp Header Logo 2699.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید فکر کنید سفر به دبی تنها مختص افرادی است که هزینه‌های بالایی برای تفریح و خرید کنار گذاشته‌اند. اما اگر هوشمندانه برنامه‌ریزی کنید، دبی می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران با بودجه محدود باشد. در این مقاله شما درمی‌یابید که چگونه با خرید بلیط‌های ارزان، رزرو اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه، غذا خوردن در رستوران‌های محلی و بهره‌گیری از تفریحات رایگان، تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر به دبی داشته باشید. در ادامه قصد داریم ارزانترین راه سفر به دبی را به شما معرفی کنیم.

ارزانترین راه سفر به دبی با پرواز مستقیم

ترفند های خرید بلیط ارزان دبی

خرید بلیط درواقع نقطه شروع و از هزینه‌های اصلی یک سفر خارجی است؛ بنابراین ما نیز راهنمای ارزان ترین راه سفر به دبی را با تکنیک‌های خرید بلیط ارزان شروع می‌کنیم.

پرواز‌های مستقیم و بدون توقف

پروازها را می‌توان در دودسته کلی جای داد؛ پروازهای مستقیم که بدون توقف به مقصد می‌روند و پرواز‌های غیرمستقیم که ممکن است در چند شهر و فرود بیایند و در نهایت شما را به مقصد برسانند. معمولاً پروازهای بدون توقف قیمت بسیار کمتری دارند و ارزانترین راه سفر به دبی محسوب می‌شوند. برای یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران دبی در سایت‌های فروش بلیط، می‌توانید از قسمت فیلترها، گزینه پرواز بدون توقف را انتخاب کنید تا نتایج هدفمندتری به شما نمایش دهد.

خرید بلیط رفت و برگشت به صورت همزمان

شرکت‌های هواپیمایی برای بلیط‌ های رفت‌‌وبرگشت قیمت ارزان‌تری پیشنهاد می‌کنند. با خرید این بلیط‌ها شما هم در قیمت صرفه‌جویی می‌کنید و هم دغدغه‌ای برای تهیه بلیط برگشت در تاریخ دلخواه نخواهید داشت. همچنین، می‌توانید با اطمینان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما از طریق سایت های مختلف

هرروز هواپیماهای متعددی با امکانات رفاهی مختلف و قیمت‌های متفاوت، به مقصد دبی پرواز می‌کنند. خوشبختانه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهند که قیمت پرواز‌های تاریخی که مدنظر دارید را به هم مقایسه کنید و ارزانترین راه سفر به دبی را بیابید. سایت‌های یوتراوز، علی‌بابا و الی‌گشت از جمله پلتفرم هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

انتخاب بهترین زمان سفر

به نوشته مجله گردشگری یومگ: بهترین راه برای سفر اقتصادی به دبی، انتخاب زمان غیرِپیک است. در دبی همیشه گرم و سوزان، فصل‌های پاییز و زمستان که از داغی هوا کاسته می‌شود، سفرها اوج می‌گیرد. بنابراین اگر بهار و تابستان و البته ایام ماه رمضان را برای سفر به دبی انتخاب کنید، هزینه‌های‌تان کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

چگونه اقامتی ارزان در دبی داشته باشیم؟

یکی دیگر از دغدغه‌های افرادی که فکر سفر رایگان به دبی را در سر دارند، هزینه‌های بالای اقامت است. دبی را با برج‌ها و هتل‌های لوکس آن می‌شناسیم؛ اما راه‌هایی برای اقامت ارزان در دبی وجود دارد که در این بخش آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

انتخاب هتل های ارزان دبی به جای هتل های لوکس

اگر میانگین هزینه اقامت در هتل‌های دبی را ببینید مبلغ ارزانی نخواهد بود؛ زیرا این رقم میانگین، متأثر از قیمت گران هتل‌های ۵ ستاره و لوکس است. در عوض هتل‌های کوچک و هتل‌آپارتمان‌هایی هستند که خدمات رفاهی مناسب را با قیمتی بسیار پایین‌تر از متوسط قیمت هتل‌های دبی ارائه می‌دهند. برای یافتن چنین هتل‌هایی باید میان هتل‌آپارتمان‌های بدون ستاره جستجو کنید.

رزرو هاستل در دبی

اگر به معنای واقعی کلمه «ارزانترین راه سفر به دبی» را می‌خواهید، باید سراغ هاستل بروید. هاستل‌ اقامتگاهی است که تختخواب اجاره می‌دهد و امکاناتی مانند اتاق‌، حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی در آن مشترک هستند. هرچه تعداد تخت‌های یک اتاق کمتر باشد هزینه اقامت در آن نیز بالاتر خواهد بود. برای مثال، برخی هاستل‌ها اتاق یک‌تخته نیز دارند که قیمت نسبتاً بالاتری دارد. تعداد تخت‌های هر اتاق معمولاً بین ۲ تا ۸ عدد است و شما برای حفظ حریم خصوصی، می‌توانید اتاقی با تخت‌های کمتر را انتخاب کنید تا با افراد غریبه هم‌اتاق نشوید.

حمل و نقل ارزان در دبی

حمل‌و‌نقل یکی دیگر از هزینه‌های سفر است که عده‌ای هنگام برنامه‌ریزی از محاسبه آن غافل می‌شوند. اما هنگام گشت‌وگذار در دبی و رفت‌وآمد بین جاهای دیدنی مختلف، مجبور می‌شوید به‌دفعات از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید و اگر درباره راه‌های حمل‌ونقل ارزان در دبی تحقیق نکرده باشید ممکن است بخش قابل‌توجهی از بودجه سفر شما صرف این مورد شود. ارزانترین راه سفر به دبی این است که:

1.برای رفت‌و‌آمد درون‌شهری از مترو به‌جای تاکسی یا اجاره خودرو استفاده کنید.

2.هنگام رزرو هاستل حتماً به فاصله آن از ایستگاه مترو یا جاهای دیدنی دبی توجه کنید. میان هاستل های دبی، Mama Rooms، Dubai Hostel Backpackers و Sky hostel Dubai از گزینه‌هایی هستند که تا ایستگاه مترو فاصله کمی دارند.

غذاهای ارزان دبی

رستوران های ارزان دبی کجاست؟

وقتی صحبت از ارزانترین راه سفر به دبی می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهن مخاطب خطور می‌کند حذف غذای بیرون و بسنده کردن به غذاهای ساده خانگی است؛ در‌حالی‌که تجربه طعم‌های جدید و غذاهای محلی خود بخش مهمی از سفر است که آن را نباید از دست داد. در این راهنمای سفر رایگان به دبی، رستوران‌هایی ارزان اما باکیفیت معرفی می‌کنیم که شاید هزینه آن با غذایی که در خانه درست می‌کنید فرق زیادی نداشته باشد.

غذاهای خیابانی و رستوران های محلی ارزان دبی

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به هر‌ شهری، سر‌زدن به رستوران ‌های محلی یا تهیه غذاهای خیابانی است؛ چرا که این کار بهترین راه برای لمس زندگی روزمره و فرهنگ مردم محلی است. غذاهای خیابانی اغلب سریع تهیه می‌شوند و همچنین در گروه غذاهای ارزان دبی قرار می‌گیرند. در ادامه رستوران‌های محلی و غذاهای خیابانی دبی را معرفی می‌کنیم.

غذاهای خیابانی: غذاهای خیابانی دبی اغلب در خیابان‌های مشخصی به فروش می‌رسند. با رفتن به خیابان‌های الکرامه (Al Karama)، البرشا (Al Barsha) و جمیرا (Jumeirah) می توانید خود را به غذاهای خیابانی و خوشمزه دبی برسانید. این غذاها اغلب شامل شاورما، سمبوسه، فلالفل، نان مناقیش و … می‌شوند.

فلافل سلطان دبی (Sultan Dubai Falafel): سلطان دبی یکی از بهترین رستوران‌های بیرون‌بر دبی است و شهرت آن به‌خاطر منوی غذاهای فلسطینی است.

سند و ‌البنجاب (Sind Punjab): سند و ‌البنجاب یک رستوران هندی قدیمی و محبوب است که بهترین خوراک مرغ تیکا (chicken tikka) را طبخ می‌کند. این غذای دودی با برنج سرو می‌شود.

الحبشه (Al Habasha): این رستوران غذاهای محلی کشور اتیوپی را دقیقاً به شیوه مردم بومی آن کشور طبخ می‌کند. در این مکان خوراک مرغ محلی اتیوپی با نان تازه تخمیری و انواع دورچین سرو می‌شود.

فول ‌ابو ‌العباس (Foul Abu Al Abbas): رستوران فول ‌ابو ‌العباس انواع غذاهای عربی ساده یا مفصل را آماده می‌کند؛ اما غذای معروف آن خوراک باقالی به سبک سودان است. این غذا با پنیر رنده‌شده و سبزیجات ساطوری تزیین و با نان پیتا سرو می‌شود. توصیه می‌شود همراه این غذا بشقاب سوسیس سودانی را نیز امتحان کنید.

جاهای دیدنی ارزان و جاذبه های رایگان دبی

یکی از جذاب‌ترین بخش سفر، بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن و گرفتن عکس‌های یادگاری است. همان‌طور که وعده دادیم، در راهنمای ارزانترین راه سفر به دبی، قرار است بگوییم چطور باتکیه‌بر امکانات سفر رایگان به دبی برویم؛ پس در ادامه این مطلب فهرستی از جاهای دیدنی رایگان و ارزان دبی را ارائه می‌کنیم.

تفریح رایگان در ساحل جمیرا دبی

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach): جمیرا یکی از سواحل رایگان دبی است که لوکس‌ترین و معروف ‌ترین برج‌ های دبی از جمل برج خلیفه در امتداد آن هستند و منظره‌ای زیبا برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

محله های قدیمی الفهیدی و السیف (Al Seef – Al Fahidi): برای گردشگری و سفر رایگان به دبی، یکی از تفریحات عالی سر‌زدن به بافت‌های قدیمی شهر و آشنا‌شدن با فرنگ و تاریخ منطقه است. السیف و افهیدی محله‌های قدیمی با معماری سنتی هستند که آنجا می‌توانید بدون صرف هزینه، اوقات خود را بگذرانید، عکس بگیرید و با چهره‌ دیگر شهر آشنا شوید. همچنین در این مناطق، می‌توانید از مغازه‌های صنایع‌دستی، سوغاتی‌های مورد نیازتان را تهیه کنید.

فواره رقصان دبی (The Dubai Fountain): فواره رقصان دبی بزرگ‌ترین فواره موزیکال در جهان است و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های شهر برای گشت‌وگذار در شهر، عکاسی و قدم‌زدن محسوب می‌شود. این فواره از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب فعال است و به‌ویژه در شب با نورافشانی زیباتر می‌شود.

موزه اتحاد دبی (Etihad Museum): موزه اتحاد دبی در ساختمانی با معماری بسیار زیبا تأسیس شده است و تاریخ امارات متحده عربی و سیر رشد و پیشرفت آن را نشان می‌دهد. در این موزه شما از اسناد تاریخی، تعدادی آثار باستانی شخصی و تصاویر و ویدئو های تاریخی بازدید خواهید کرد. همچنین در باغ درخت اتحاد، می‌توانید از فضای سبز تماشایی موزه لذت ببرید. بازدید از موزه اتحاد رایگان نیست. قیمت بلیط آن از ۶.۲۰ دلار شروع می‌شود که نسبت سایر جاهای دیدنی دبی، بسیار ارزان است.

خلاصه راهنمای سفر ارزان به دبی

در راهنما، ارزانترین راه سفر به دبی را بررسی کردیم و دیدیم هنگام خرید بلیط، با‌توجه‌به نکاتی که ذکر شد، می‌‌شود با پرواز ارزان به دبی رفت. همچنین راه‌های اقامت و حمل‌و‌نقل ارزان را مرور کردیم تا در مقصد نیز بتوانید هزینه‌ها را به‌خوبی مدیریت کنید. پس از برطرف‌کردن نیاز‌های اساسی، به معرفی رستوران‌ های محلی و غذاهای خیابانی و همچنین، جاهای دیدنی رایگان دبی پرداختیم تا بتوانید باتکیه‌بر امکانات سفر رایگان به دبی بروید و از تفریحات این شهر لذت ببرید.

 

 

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com