Wp Header Logo 2820.png

شایانیوز- از قدیم الایم گفتن که آدم باید تا وقتی که جوون هست قدر زیباییش رو بدونه چرا که با بالا رفتن سن این زیبایی دستخوش تغییر میشه و خب شما تصور کنید که جلوی آینه مشغول شمردن چین و چروک های صورتتون خواهید شد که خب فکر کردن بهش هم ناراحت کننده هست ولی شما میتونید با رسیدگی درست به پوست خودتون و حفظ زیباییش پروسه و روند پیریتون رو به تعویق بندازید و کاری کنید که خیلی لاک پشتی پیش بره مثلا برای داشتن پوست صاف و صوف باید مراقبت های لازم رو از اون داشته باشید به همین دلیل گفته میشه حتی شده یه روتین پوستی ارزان داشته باشید و با پایبندی بهش و در پیش گرفتن اون سلامت پوستتون رو تضمین کنید.

یا مورد دیگه ای که میتونه روی جوون تر دیده شدن شما تاثیر داشته باشه موهای زیبا و سالم هست چرا که با بالا رفتن سن موهاتون یه حالت وز و خشک به خودشون میگیرن در حالی که شما اگر به وقتش بهشون رسیدگی کنید و با استفاده از ماسک مو مواد مغذی و لازم رو به اون ها رو بهشون برسونید خشک شدن اون ها در سنین بالا بسیار دیرتر از موعدش اتفاق خواهد افتاد. پس با همه ی این تفاسیر از الان برای زیبایی در میانسالی هم برنامه ریزی کنید حالا یکی از موارد دیگه ای که چه در سنین بالا و چه در جوانی میتونه چهره ی شما رو بد و پیرتر نشون بده ترک داشتن پوست لبتون هست که به همین دلیل در این مقاله برای رفع این موضوع میخواهیم در مورد درمان خانگی ترک پوست لب باهاتون صحبت کنیم، پس در صورتی که میخواید این مشکل رو برای خودتون حل کنید در ادامه با ما همراه باشید.

درمان خشکی لب

از شی باتر استفاده کنید

یکی از روش های مفید که میشه با استفاده از اون لب های خشک و ترک خورده رو درمان کرد و از اون ها لب های صاف و صورتی ساخت استفاده از شی باتر هست که شاید اسمش کمتر به گوشتون خورده باشه اما کافیه که یکبار به سراغ تهیه اون رفته و برای رفع این مشکلتون ازش استفاده کنید تا اینطوری تا آخر دنیا طرفدارش بشید. این ماده همچنین به دلیل داشتن ویتامین های بالا به سلامت پوست و موی شما هم کمک شایانی میکنه از این رو برای این موارد هم استفاده میشه.

شاید براتون جالب باشه که بدونید شی باتر از مغز دانه های درخت شی که توی آفریقا رشد میکنه استخراج میشه. به همین دلیل یه روغنیه که کمتر شناخته شده هست ولی خب الان که دیگه اون رو شناختید بدون درنگ و تامل به سراغ مرطوب کردن لب هاتون با استفاده از اون برید تا نتیجه ی فوق العاده اش رو با چشم های خودتون مشاهده کنید.

درمان خشکی لب

برای درمان ترک و خشکی لب از شکر استفاده کنید

سابیدن سلول های مرده ی پوست از روی لب های ترک خوده و پوسته پوسته شده میتونه کمک بسیار زیادی به بازگشتن نرمی و لطافت طیبعی لب های شما کنه. پس بدون فوت وقت دو قاشق چایخوری شکر رو با یه قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و خمیر به دست اومده رو روی لب های خودتون بمالید و اجازه بدید که برای چند دقیقه باقی بمونه. حالا بعد از گذشت این مدت زمان با انگشتتون این خمیر رو روی سطح لبتون بسابید تا سلول های مرده از اون جدا بشن.

همچنین شما میتونید برای نتیجه گیری بیشتر و بهتر یه خمیر از ترکیب کردن عسل و گلیسیرین بسازید و اون رو قبل از خوابیدن به لب هاتون بزنید تا فردای روز بعد شاهد پوست لطیف و یکدست روی لب هاتون باشید.

درمان خشکی لب

آب‌ لیمو و ترشی نجات‌ بخش برای لب

شما میتونید از ترکیب زیر برای درمان خشکی لب استفاده کنید و از نتیجه ی به دست اومده غافلگیر بشید:

یه قاشق چایخوری آب‌لیمو+ یه قاشق غذاخوری عسل+ نصف قاشق چایخوری روغن کرچک

مواد گفته شده رو به خوبی باهم مخلوط کرده و هم زنید تا به خورد هم برن و بعد به شکل یه ماسک روی لب هاتون قرارش بدید و برای هفت دقیقه صبر کنید تا استراحت کنه و بعد از گذشت این مدت زمان اون رو از روی لب هاتون بشورید و برای تاثیر هر چه بهتر و بیشتر این روش درمان رو روزی یه بار و به مدت هفت الی ده روز ادامه داده و تکرار کنید.

درمان خشکی لب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com