Wp Header Logo 2938.png

مدیر عامل یک شرکت اتوبوس سازی گفت: فروش نرفتن اتوبوس‌های تولید داخل از جمله چالش‌های صنعت اتوبوس سازی است.

گلایه یک تولیدکننده اتوبوس؛ سفارش ساخت اتوبوس نداریم

 

آقای جلیل هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما، افزود: سالانه ظرفیت تولید هزار دستگاه اتوبوس را در یک شیفت کاری داریم که اگر ۲ شیفت کار شود، قابلیت تولید ۳ هزار دستگاه انواع اتوبوس شهری هم وجود دارد.

 

وی گفت: مشکلی که وجود دارد، فروش نرفتن اتوبوس‌هایی است که تولید می‌شود؛ اکنون بیش از ۱۰ سال است که از اتوبوس سازان داخلی محصولی خریداری و به ناوگان درون شهری اضافه نشده است. 

 

این خودروساز افزود: تقریبا نیاز سالانه کشور بیش از ۲۰ هزار دستگاه است و شرکت‌هایی که در زمینه تولید اتوبوس فعالیت دارند، به راحتی می‌توانند نیاز کشور را برطرف کنند، اما مشکل اینجاست که تصمیم گیران باید با خودروساز قرار داد ببندد و بودجه کافی برای این کار تخصیص دهند. 

 

هاشمی گفت: موضوع حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیم با مصرف سوخت، آلایندگی هوا، رفاه و آسایش مردم دارد؛ هر چقدر مردم از اتوبوس و حمل نقل عمومی استفاده کنند، ترافیک و آلایندگی کمتر می‌شود. 

 

وی افزود: به جرات می‌توان گفت با ارتقاء کمی و کیفی حمل ونقل عمومی مسافری و باری، ۷۰ درصدی ترافیک در سطح کلان شهرها، شهر‌های بزرگ و متوسط کاهش می‌یابد. 

 

هاشمی با اشاره به اینکه اتوبوس سازی بسیار اشتغالزاست و از هر لحاظ می‌تواند در اقتصاد کشور تاثیر بگذارد، گفت: به عنوان تولیدکننده معتقدم، اگر مدیران کشور ارزش حمل و نقل عمومی را بدانند و تصمیمات مناسبی برای این صنعت بگیرند، این صنعت می‌تواند پایدار باشد و می‌توانیم به غیر از نیاز داخل کشور، نیاز کشور‌های دیگر را هم تامین کنیم. 

 

این خودروساز اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد قطعات اتوبوس از جمله شاسی، بدنه، شیشه در داخل کشور تولید می‌شود. کمک از قطعه سازان داخلی در تولید اتوبوس باعث رونق کارخانجات تولیدی و افزایش اشتغال زایی می‌شود. 

 

وی گفت: تمرکز اتوبوس سازان داخلی، روی خودرو‌های حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح استانداردهاست به طوری که اکنون اتوبوس‌های تولید داخل استاندارد‌های بین المللی را دارند.

 

هاشمی افزود: لازم است اقداماتی در صنعت خودرو برای کاهش مصرف سوخت با محوریت رضایتمندی مردم از خودرو‌های تولیدی و وارداتی، رضایت از حق ایاب و ذهاب و حمل و نقل در شهر‌ها و روستا‌ها و جاده‌ها انجام شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com