Wp Header Logo 4152.png

شفقنا- در پی طوفان‌های اخیر در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا دست‌کم 44 آمریکایی جان باخته و میلیاردها دلار به این منطقه خسارت وارد شده و همچنین برق سه میلیون نفر نیز قطع شده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «طوفان هلن عصر پنجشنبه گذشته در منطقه بیگ بند فلوریدا به عنوان یک طوفان رده چهار با سرعت بادهایی که سرعت آن به 225 کیلومتر در ساعت می رسید، به سرعت در ایالت‌های جورجیا، کارولیناس و تنسی حرکت کرد و با ریشه‌کن کردن درخت‌ها و ویرانی خانه‌ها باعث طغیان نهرها و رودخانه‌ها و فشار بر سدها شد».

تاکنون ارتباط با کارولینای شمالی غربی به دلیل رانش زمین و سیل که باعث بسته شدن جاده‌های بین ایالتی و سایر جاده‌ها شده، قطع شده است.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده گفت که انتظار می رود طوفان در روزهای شنبه و یکشنبه بر فراز دره تنسی برسد.

از میان حداقل 44 نفری که در طوفان جان باختند، سه آتش نشان، یک زن و دوقلوهای یک ماهه‌اش و یک پیرزن 89 ساله که خانه‌اش با درخت برخورد کرد، دیده می‌شود.

در کارولینای شمالی، سطح آب در یک دریاچه بالا رفت و محله‌های اطراف تخلیه شدند، اگرچه هیچ نگرانی فوری درباره شکست آن وجود نداشت.

مردم نیز از شهر نیوپورت، تنسی که حدود هفت هزار نفر جمعیت دارد، به دلیل نگرانی در مورد سدی در نزدیکی آن تخلیه شدند.

گردبادها در برخی مناطق از جمله یکی در شهرستان نش، کارولینای شمالی، چهار نفر را به شدت مجروح کردند.

طبق گزارش اداره اقلیم شناسی ایالت جورجیا در ایکس، آتلانتا 11 اینچ باران در 48 ساعت گذشته دریافت کرده است که از زمان شروع ثبت رکوردها در سال 1878، بالاترین سطحی است که شهر در یک دوره دو روزه دیده است.

مودیز آنالیتیکس اعلام کرد که ارزش خسارت اموال، طبق انتظاراتش، می‌تواند بین 15 تا 26 میلیارد دلار باشد.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com