Wp Header Logo 4237.png

شفقنا- عبدالباری عطوان با اشاره به اینکه شهادت سید حسن نصرالله -سید شهدا -واقعا تکان دهنده بود، گفت: شادی نتانیاهو از ترور دبیرکل حزب الله لبنان طول نخواهد کشید.

به گزارش شفقنا، عطوان با اشاره به این موضوع در یک کلیپ ویدئویی اظهار کرد: اسرائیلی ها برای چنین روزی برنامه ریزی می کردند اما نتانیاهو و سرویس اطلاعاتی اسرائیل که در طوفان الاقصی شکست بزرگی خوردند، زیاد خوشحالی نخواهند کرد.

وی افزود: آنها هرگز از چنین جنایت و کشتاری زیاد خوشحالی نخواهند کرد. به خدا قسم مقاومت هست و ادامه می دهد. شلیک موشک ها به حیفا و صفد و دیگر مناطق آغاز شده است و این قبل از مراسم خاکسپاری پیکر شهید است و این مسئله مهمی است.

تحلیلگر جهان عرب با ادعای به اینکه «احتمالا سید هاشم صفی الدین جانشین شهید سید حسن نصرالله خواهد بود» ادامه داد: «این سید که شصت سال دارد، در اوج صلابت و شجاعت است. از نزدیکانش درباره او پرسیدم و این مرد نور را دوست ندارد. او رئیس شورای اجرایی حزب الله است و این یعنی اینکه او امور اصلی این حزب را مدیریت می کرد و حتی در ظاهر شبیه شهید سید حسن نصرالله است.»

عطوان در ادامه اظهار کرد: «نتانیاهو خواهان حکمرانی بر خاورمیانه است. او الآن خود را رهبر تاریخی اسرائیل و قویترین رهبر در منطقه می خواند. همه اینها را در سخنرانی اش در سازمان ملل دیدیم که هیچ کس به آن گوش نداد و برای صندلی های خالی سخنرانی کرد.»

عطوان افزود: «نتانیاهو اکنون با این جنایت بزرگ فکر می کند که قادر است شروطش را بر همه رهبران عرب تحمیل کند اما هرگز در این موضوع موفق نخواهد بود.»

تحلیلگر فلسطینی با اشاره به اینکه «مقاومت ادامه دارد و به هیچ وجه متوقف نخواهد شد»، تصریح کرد: «باید در اسلوب عقلانیت و آنچه به نام صبر راهبردی شمرده می شود، بازنگری شودزیرا بی ثمر است و این را به این دلیل می گویم که نتانیاهو به هیچ گونه قواعد درگیری و قوانین بین المللی احترام نمی گذارد و فقط به کشتار اعتقاد دارد و از کشتن کودکان لذت می برد و این یک حقیقت است. »

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا در همه جنایت های اسرائیل دست دارد، ادامه داد: نتانیاهو در جنایت هایش با رهبران آمریکا هماهنگی و برنامه ریزی می کند. »

متن خبر در رای الیوم

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com